شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر فلسطین با هشدار داد در صورتی که تحریم‌ها علیه مردم فلسطین تا سه ماه آینده ادامه یابد، منجر به تجدید نظر دولت فلسطین نسبت به تصمیم‌های اتخاذ شده‌ خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، اسماعیل هنیه اظهار داشت: ما تا به امروز آنچه که از ما خواسته شد و آن چه که ما می‌توانستیم انجام دادیم. توافقنامه مکه را با اجماع پذیرفتیم و برای تشکیل دولت متحد ملی نهایت تلاش خود را انجام دادیم و برنامه‌های سیاسی مشترکی را با دیگر گروه‌های فلسطینی تدوین کردیم. امروز دیگر نوبت طرف مقابل است که به تعهد خود عمل کند و تحریم‌های موجود علیه ملت فلسطین را پایان دهد و در هم شکند.

هنیه گفت: ما از رهبران عربی نسبت به تمامی تصمیم‌هایی که تا به امروز اتخاذ کرده‌اند تشکر می‌کنیم؛ اما به آنها می‌گوییم زمان آنها رسیده است که گفتارها و تعهدات بالقوه‌ خود را به بالفعل تبدیل کنند زیرا ملت فلسطین خواهان پایان تحریم‌ها و محاصره‌های اقتصادی است و باید رنج و مشقت‌های این ملت رنج دیده پایان یابد.

هنیه گفت: اگر تحریم‌ها و محاصره‌ها تا دو یا سه ماه دیگر ادامه یابد، ما به روشنی اعلام می‌کنیم که نسبت به بسیاری از تعهدات و تصمیم‌های اتخاذ شده‌ی خود ارزیابی مجددی خواهیم داشت و در پایان تصمیمی را اتخاذ خواهیم کرد که کرامت و منافع ملی فلسطین را حفظ کند.

وی همچنین با تاکید مجدد بر موضع‌گیری جنبش حماس نسبت به اسراییل اظهار داشت: حماس نه به مشروعیت اسراییل اعتراف می‌کند و نه در زمینه‌ حق بازگشت آوارگان فلسطینی عقب نشینی می‌کند.

وی تاکید کرد: حماس آمادگی آن را دارد که با تشکیل حکومت فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی موافقت کند اما همچنان به تشکیل حکومت فلسطینی در تمامی مناطق فلسطینی که زمانی تحت سیطره و اداره‌ی بریتانیا بود از جمله مناطقی که اسراییل در حال حاضر در آن مستقر است، متعهد است.

کد خبر 18520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز