سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور اجرایی سازمان سینمایی با اشاره به ارائه بودجه 50 میلیاردی مصوب شورای عالی سینما، گفت: یکی از کارهای کلیدی ما تاسیس صندوق فرهنگ و هنر است.

مدیر سینمایی

به گزارش فارس، بابک خانیان مشاور اجرایی رئیس سازمان سینمایی درباره بودجه سازمان سینمایی توضیح داد: سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور، مرجع عالی‌ای تحت عنوان شورای‌ عالی سینما دارد؛ شورای ‌عالی ‌سینما برای سینمای ایران فرصتی مناسب ‌به شمار می‌آید، هم به لحاظ زیرساخت‌ها، بودجه‌، ارتقاء و هم برای تعالی و پیشرفت همه‌جانبه سینمای کشور فرصت است.

بودجه 50 میلیاردی سینما

وی در ادامه توضیح داد: ما در شورای‌ عالی سینمای کشور که به ریاست رئیس جمهور برگزار می‌شود، توجه ویژه آقای احمدی‌نژاد را شاهد هستیم.

نمونه‌اش 50 میلیاردی است که از 150 میلیارد مبلغ مصوب شورای عالی سینما به ما داده می‌شود و کارهایش در حال انجام است.

تاسیس صندوق فرهنگ و هنر

وی درباره اولویت‌های سازمان سینمایی برای صرف بودجه 50 میلیاردی توضیح داد: یکی از کارهای کلیدی که قرار است با این مبلغ انجام دهیم «‌تاسیس صندوق فرهنگ و هنر» است.

همچنین تادیه دیون اهالی سینما به بانک‌ها، کار مهمی نیز در جهت تسریع قانون چهارم و پنجم توسعه داریم، به این صورت که اگر بخش خصوصی پنجاه درصد یک سینما را تکمیل کرده باشد، پنجاه درصد دیگر را ما کمک می‌‌کنیم که پروژه به بهره‌برداری برسد.

کاهش بودجه سینما در شورای عالی سینما جبران می‌شود

رئیس دبیرخانه شورای عالی سینما در ادامه درباره کاهش بودجه در حوزه فرهنگ و هنر توضیح داد: کلیه دستگاه‌ها کاهش بودجه داشتند، زیرا رئیس جمهور اقتصاد مقاومتی را مطابق دستور مقام معظم رهبری در دستور کار قرار داده است.

ما در شرایط تحریم هستیم، به همین دلیل دولت فعالیت‌های استراتژیک و راهبردی را در دستور کار قرار داده است و هزینه‌های جاری دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد، اما این نکته را باید یادآور شوم که فعالیت‌ها کاهش پیدا نمی‌کند.

ما مطابق بخش‌نامه‌ای که وزارتخانه صادر کرده است، باید در کلیه امور به شدت صرفه‌جویی کنیم. ‌

کاهش بودجه‌ در حوزه سینما داشتیم اما این کاهش در شورای عالی سینما جبران می‌شود.

فعالیت‌های فرهنگی و هنری کاهش نمی‌یابد

وی در ادامه گفت: با توجه به روحیه‌ عملیاتی که در وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سراغ دارم، ایشان اجازه نمی‌دهند فعالیت‌های فرهنگی هنری کاهش پیدا کند.

روز شهادت حضرت امام صادق (ص) در حضور وزیر ارشاد جلسه ارزیابی بودجه و فعالیت‌های سینما داشتیم. ایشان نظارت مستقیم بر امر بودجه و برنامه دارد تا فعالیت‌ها کاهش پیدا نکند.

ارائه جدول پیشنهادی فعالیت‌های سینمایی و صنوف به اداره امور مالیاتی

خانیان در پاسخ به این سوال که آیا معافیت مالیاتی هنرمندان در حوزه فرهنگ و هنر پیگیری شده است، گفت: ما جدول پیشنهادی‌مان را ‌به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دادیم و جدول فعالیت‌ها را گسترش دادیم.

یکی از مشکلات ما این بود که فعالیت‌هایی که پیش از این تعریف شده، محدود بود؛ در حالی که فعالیت‌ سینماها ‌در 10 سال اخیر ‌گسترش یافته است. ما جدول پیشنهادی را روز گذشته ‌برای دکتر عسگری‌آزاد ارسال کردیم که کلیه فعالیت‌های سینمایی و صنوف را برای معافیت مالیاتی شامل می‌شود.

وی در خاتمه گفت: قرار شد آخرین اصلاحیه آئین‌نامه مربوطه مالیاتی در حوزه فرهنگ و هنر را به هیئت وزیران پیشنهاد بدهیم که با تایید معاونت حقوقی ریاست جمهوری، دبیر هیئت دولت و دستور رئیس جمهور انجام شود.

انشاءالله ظرف یک یا دو هفته آینده این مهم نیز انجام می‌شود.

 

کد خبر 184937

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز