همشهری آنلاین: جزئیات میهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی اعلام شد.

دکتر سید جلال طباطبایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه پذیرفته شدگان کنکور پس از ثبت نام می‌توانند برای انتقال اقدام کنند، گفت: پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی، پذیرفته‌شدگان رشته دکتری دامپزشکی و دانشگاه آزاد و همچنین دانشجویان پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری قبل از سال 1391 در این مقطع زمانی مشمول استفاده از آیین‌نامه نمی‌شوند.

شرایط انتقال و حدنصاب‌های لازم

وی با اشاره به شرایط متقاضیان، گفت:‌ دانشجویانی می‌توانند متقاضی انتقال شوند که دانشگاه محل قبولی آنان خارج از شهر محل سکونت دائمی خانواده دانشجو باشد. همچنین شرط دارا بودن نمره در هریک از دانشگاه‌های گروه‌های 2 تا 6 با داشتن حداقل 85درصد، دانشگاههای گروه 7 داشتن حداقل 90 درصد، و برای دانشگاههای گروه 8 داشتن حداقل 95 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در همان رشته قبولی است که این امر توسط سازمان سنجش بررسی خواهد شد.

دکتر طباطبایی ادامه داد: بر اساس این آیین‌نامه دانشجویان پذیرفته شده در دوره روزانه برای دوره‌های روزانه، شبانه، دانشگاه پیام نور، نیمه حضوری، مجازی و بین الملل و موسسات غیرانتفاعی، دانشجویان پذیرفته شده در دوره شبانه برای دوره شبانه، دانشگاه پیام نور، نیمه حضوری ، مجازی و بین الملل و موسسات غیرانتفاعی، دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه پیام نور برای دانشگاه پیام نور، نیمه حضوری، مجازی و بین الملل و موسسات غیرانتفاعی،دانشجویان پذیرفته شده در دوره‌های نیمه حضوری برای دانشگاه پیام نور ، نیمه حضوری ، مجازی و بین الملل و موسسات غیرانتفاعی، دانشجویان پذیرفته شده در دوره‌های مجازی و بین الملل برای دوره‌های مجازی و بین الملل و موسسات غیرانتفاعی و دانشجویان پذیرفته شده در موسسات غیرانتفاعی برای موسسات غیرانتفاعی می‌توانند متقاضی شوند و میهمان شدن به عکس امکان‌پذیر نیست.

معاون سازمان سنجش با اشاره به شرایط لازم برای موافقت با نقل‌و انتقال دانشجو، گفت: یکی از شرایط موافقت با ثبت‌نام افرادی که به عنوان میهمان مبنا به دانشگاه مقصد معرفی می‌شوند احراز سکونت دائمی خانواده دانشجو در محل دانشگاه مورد تقاضا است بنابراین اریه مدارک ثابت کننده این مساله در زمان ارسال تقاضا الزامی است.

وی با بیان اینکه تعداد افرادی که به عنوان میهمان از طریق سازمان معرفی خواهند شد با توجه به ضوابط و درصدهای تعیین شده از طرف وزارت علوم است، گفت:

توزیع متقاضیان واجد شرایط بر اساس نمرات داوطلبان انجام می‌گیرد و در شرایط مساوی اولویت معرفی تا سقف تعیین شده با دانشجویان دختر است.

مهلت و ضوابط ثبت‌تقاضای انتقال

طباطبایی تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه بررسی تقاضا بصورت اینترنتی انجام می‌شود دانشجو باید از ساعت 14روز دوشنبه 3 مهر تا یکشنبه 9 مهر به سایت سازمان به آدرس www.sanjesh.org مراجعه و از طریق پرداخت الکترونیکی با استفاده از کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب مبلغ4000 تومان بابت هزینه بررسی تقاضا پرداخت و نسبت به دریافت کد رمز اقدام کند.

وی ادامه داد: متقاضی میهمانی نیز باید به بخش ارسال تقاضای فرم میهمان مبنا مراجعه و با ورود به این بخش به درج اطلاعات لازم و کد رمز، فرم تقاضای میهمان مبنا را تکمیل کند. برای تکمیل فرم دانشجو باید کد رشته محلهای مورد تقاضای خود را (حداکثر 10 کد رشته) با توجه به استان محل سکونت دائمی خانواده درج کند.

معاون سازمان سنجش در خاتمه تاکید کرد:‌ نظر به اینکه نتیجه بررسی تقاضای دانشجو از طریق این سازمان به دانشگاه مبدا (دانشگاه محل قبولی اولیه دانشجو) ارسال خواهد شد. لذا متقاضیان باید برای اطلاع از نتیجه بررسی تقاضای خود پس از یک ماه به آموزش دانشگاه محل تحصیل مراجعه و از تماس یا مراجعه حضوری به سازمان سنجش جداً خودداری کنند.

کد خبر 184849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز