یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

گروه بورس: با عبور ارزش معاملات سکه در بورس کالای ایران از مرز 13هزارو200میلیارد تومان رکورد تازه‌ای در تاریخ معاملات آتی سکه به ثبت رسید.

بورس

به گزارش همشهری، از هفته گذشته همزمان با افزایش قیمت دلار فصل رکورد شکنی در بورس کالای ایران آغاز شد و در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه همزمان با رشد قیمت دلار ارزش معاملات سکه در بورس کالای ایران به نحو بی‌سابقه‌ای افزایش یافت به‌طوری که سرمایه‌گذاران فقط در روز دوشنبه 415میلیارد تومان سکه در بورس کالا خریداری کردند که این بیش از پنج برابر ارزش روزانه معاملات بورس اوراق بهادار تهران است. تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد ارزش معاملات سکه در معاملات آتی بورس کالا در روز شنبه هفته‌جاری از مرز 13هزارو200میلیارد تومان معادل10.7میلیارد دلار(با احتساب هر دلار 1226تومان) عبور کرده است. این رقم بیش از کل معاملات آتی سکه در سال 1390است. در 12ماه سال گذشته سرمایه‌گذاران با خرید13هزارو100میلیارد تومان سکه، رکورد تازه‌ای به ثبت رسانده بودند اما در شش‌ماه اول سال‌جاری این رکورد بار دیگر در بورس کالا شکست و بیش از کل 12ماهه سال گذشته در بورس کالا سکه خریدو فروش شد.

این میزان همچنین بیش از2.5برابر ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران است، این رقم نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران از بورس تهران کوچ کرده‌اند و به سمت خرید دلار و سکه روی آورده‌اند.در عین حال بررسی روند معاملات سکه در بورس کالا نشان می‌دهد که در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه بی‌سابقه‌ترین رکورد‌ها در تاریخ معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران به ثبت رسیده است و فقط در طول سه روز سرمایه‌گذاران بیش از هزارو59میلیارد تومان سکه خریده‌اند. تازه‌ترین اطلاعات بیانگر آن است که سهامداران در روز شنبه 27هزارو 297قرارداد آتی سکه به ارزش254.7میلیارد تومان دادوستد کرده‌اند.

این رقم در روز یکشنبه 19شهریور افزایش یافت و به 40هزار و 88قرارداد معادل 389میلیارد تومان رسید. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و سونامی تقاضا برای خرید سکه در روز دوشنبه به اوج خود رسید، به‌طوری که در روز دوشنبه سرمایه‌گذاران 41هزارو485قرارداد آتی سکه به ارزش415.2میلیارد تومان خریداری کردند که در طول تاریخ معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران بی‌سابقه بود.

این اطلاعات همچنین بیانگر آن است که روند معاملات سکه در بورس کالا از ابتدای سال‌جاری تاکنون صعودی بوده، به‌طوری‌که در فروردین‌ماه امسال سرمایه‌گذاران 1200میلیارد تومان سکه خریداری کردند که این میزان در اردیبهشت و خرداد به 1900 و در تیر و مردادماه‌ به‌ترتیب به 2800و 2700میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 184736
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز