گروه حوادث: پیدا شدن کمی خاک لابه‌لای شیارهای کفش خواستگار جنایتکار کافی بود تا متخصصان آزمایشگاه جنایی پلیس آگاهی اصفهان راز قتل دختر جوان را فاش کنند.

حوادث

اواسط تیرماه امسال مرد سالخورده‌ای سراسیمه و وحشت‌زده، پیکر نیمه‌جان دخترش را به یکی از بیمارستان‌های اصفهان برد و درحالی‌که اشک می‌ریخت از پزشکان می‌خواست که به او کمک کنند. معاینات اولیه نشان می‌داد که دختر جوان هدف اصابت ساچمه‌های تفنگ شکاری قرار گرفته و بر اثر برخورد تعدادی از ساچمه‌ها با نقاط حساس بدنش، حال وخیمی دارد.

درحالی‌که تلاش پزشکان برای نجات جان دختر جوان شروع شده بود، ماجرا به پلیس گزارش شد و تیمی از مأموران برای بررسی ماجرا راهی بیمارستان شدند. دقایقی بعد، وقتی از اتاق عمل خبر رسید که دختر جوان به‌علت شدت جراحات وارده جانش را از دست داده است، دنیا روی سر پیرمرد خراب شد و با شکایت او، بررسی‌ها برای کشف راز جنایت کلید خورد.

تیرانداز نامرئی

همه‌‌چیز خبر از یک جنایت از پیش طراحی شده می‌داد و کارآگاهان در نخستین اقدام به تحقیق از پدر مقتول پرداختند. پیرمرد گفت: نیمه شب بود و ما در خانه بودیم. دخترم در اتاقش بود که یک دفعه صدای شکستن شیشه پنجره و فریاد او را شنیدم. وقتی خودم را به اتاق او رساندم دیدم که دخترم نقش زمین شده و لباس‌هایش به رنگ خون درآمده. وحشت کرده بودم و با عجله دخترم را به بیمارستان رساندم اما کار از کار گذشته بود و شدت جراحاتش به‌حدی بود که از دست کسی، کاری بر نمی‌آمد.

یک سرنخ

با اظهارات پدر قربانی، کارآگاهان راهی خانه آنها در یکی از شهرستان‌های اطراف اصفهان شدند. شیشه‌های شکسته شده اتاق مقتول و آثار اصابت ساچمه‌ها روی دیوار نشان می‌داد که گلوله از بیرون از خانه شلیک شده است. روبه‌روی پنجره اتاق قربانی، خانه‌ای به چشم می‌خورد که پشت بام آن کاملا مشرف به اتاق بود. وقتی متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که گلوله از فاصله 10تا 15متری شلیک شده، مأموران مطمئن شدند که عامل تیراندازی از بالای پشت بام، مقتول را هدف گرفته است. بنابراین خود را به آنجا رساندند و در بررسی دقیق پشت‌بام، با ردپاهایی که به راحتی قابل مشاهده نبودند، روبه‌رو شدند. بررسی ردپاها نشان می‌داد که فرد تیرانداز مرد بوده و به این ترتیب نخستین سرنخ در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت.

خواستگار سمج

ماموران در ادامه به تحقیق از پدر مقتول پرداختند و متوجه شدند که دختر جوان، از مدت‌ها قبل خواستگار سمجی به نام فرشید داشته است. این مرد به‌رغم شنیدن جواب رد، حاضر نشده بود دست از سر مقتول و خانواده‌اش بردارد و وقتی مشخص شد که فرشید بارها و بارها دختر جوان را تهدید کرده بود، دستور بازداشت او به‌عنوان نخستین مظنون پرونده صادر شد.

مرد جوان در بازجویی‌ها گفت که در جنایت نقشی نداشته و زمانی که قتل رخ داده، او در اصفهان به‌سر می‌برده است. این در حالی بود که کارآگاهان در بازرسی خانه او نه ردی از اسلحه شکاری پیدا کردند و نه سرنخی که نقش او در جنایت را ثابت کند. با این حال با توجه به اظهارات ضد‌و نقیض فرشید درخصوص دلیل حضورش در اصفهان، مأموران حدس زدند که وی رازی را از آنها مخفی می‌کند.

کشف علمی

کارآگاهان که احتمال می‌دادند قاتل، کسی جز خواستگار سمج مقتول نیست، به محل جنایت بازگشتند و به بررسی رد پاهای به‌جامانده روی پشت بام همسایه پرداختند. با بازسازی این ردپاها، مسیری که قاتل بعد از جنایت طی کرده بود مشخص شد. ردپاهای بازسازی شده نشان می‌داد که مرد تیرانداز بعد از قتل به قسمت انتهایی پشت بام که مشرف به یک زمین کشاورزی است گریخته و با پریدن به داخل مزرعه پا به فرار گذاشته است. کارآگاهان در ادامه به سراغ خواستگار مقتول رفتند و کفش‌های او را به آزمایشگاه جنایی انتقال دادند.

در بررسی‌های میکروسکوپی آثاری از خاک و گیاهان صحرایی که لابه‌لای شیارهای کف یکی از کفش‌ها وجود داشت، پیدا شد. این آثار در اختیار آزمایشگاه شیمی قرار گرفت تا با نمونه خاک و گیاهانی که از مزرعه نزدیک به محل جنایت جمع‌آوری شده بود، مطابقت داده شود.

مدتی بعد نتایج این بررسی‌ها راز جنایت را فاش کرد. متخصصان آزمایشگاه جنایی اعلام کردند آثار خاک و گیاهانی که از کف کفش خواستگار سمج به‌دست آمده از نوع خاک و گیاهان مزرعه‌ای است که قاتل از آنجا عبور کرده و این یعنی، ردپاهای به‌دست آمده در نزدیکی محل جنایت متعلق به فرشید (خواستگار سمج) بوده است.

اعتراف به جنایت

با این اطلاعات بازجویی از تنها مظنون جنایت از سر گرفته شد و او که می‌دید دستش رو شده، به قتل دختر جوان اعتراف کرد. وی گفت: مدت‌ها بود که به مقتول علاقه‌مند بودم. آرزویم ازدواج با او بود و فکر می‌کردم در کنار وی خوشبخت می‌شوم اما وقتی از او جواب رد شنیدم، همه رویاهایم نقش برآب شد. وقتی دیدم به التماس هایم اعتنا نمی‌کند، نقشه قتل او را کشیدم و آن شب، زمانی که او در داخل اتاقش بود، از بالای پشت بام خانه همسایه او را با اسلحه شکاری هدف گرفتم.سرهنگ حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به کشف صددرصد علمی این جنایت گفت: بعد از اعترافات متهم، اسلحه استفاده شده در جنایت نیز کشف شد و مرد جنایتکار با قرار بازداشت موقت راهی بازداشتگاه شد.

کد خبر 184729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز