سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: حدود 450 مسافر عصبانی در تعطیلات آخر هفته شان در بلغارستان یک قطار را ربودند.

bulgaria

خبرگزاری اتریش از صوفیه گزارش داد، رسانه‌های بلغارستان خبر دادند که پیش از آن یک قطار منطقه ای دچار اشکال شده بود.

سازمان راه آهن بلغارستان ابتدا درباره این حادثه سکوت کرد، اما پس از انتشار تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی و تصاویر و ویدئوهای اینترنتی، آن را تایید کرد.

نقص فنی موجب شد قطار برقی منطقه‌ای در صوفیه، پایتخت بلغارستان به سمت شهر ایلیانزی، واقع شمال غرب این کشور از کار بیفتد.

حدود 450 مسافر که به خاطر تعطیلات طولانی مدت به مناسبت جشن ملی بلغارستان از تاریخ ششم سپتامبر در سفر بودند، در ایستگاه منتظر ماندند، اما گویا امید چندانی به اعزام قطار جایگزین نداشتند. به همین خاطر هنگامی که یک دستگاه قطار سریع السیر به ایستگاه نزدیک شد، بسیاری از مسافران روی ریل پریدند و لوکومتیوران را وادار به توقف کردند.

دیگر افراد منتظر هم به سمت قطار هجوم بردند و نگهبانان را با تهدید وادار به گشودن درها کردند. بعد صدها نفر واگن‌ها را پر کردند. مقامات خط آهن برای پرهیز از درگیری دوباره، از این قطار سریع السیر به جای قطار محلی استفاده کردند و به لوکومتیوران دستور دادند در همه 27 ایستگاه بین راهی توقف داشته باشد.

حالا راه آهن بلغارستان تایید کرده است که از 35 لوکومتیو برقی که در دهه 1970 در روسیه تولید شده، فقط 9 دستگاه کار می‌کند. یکی از سخنگویان راه آهن بلغارستان به شبکه تلویزیونی bTV گفت این سازمان بودجه کافی برای خرید قطارهای جدید ندارد.

کد خبر 184354
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز