همشهری آنلاین: بیستمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از ‪ ۱۷‬تا ‪ ۱۹‬فروردین ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، این کنفرانس به مناسبت ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و فرزند بزرگوارش حضرت امام جعفر صادق(ع) برپا می‌شود و در آن جمعی از متفکران، اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی از ‪ ۴۵‬کشور جهان حضور دارند.

در این کنفرانس شخصیت‌های علمی و فرهنگی از کشورهای ترکیه، تونس، اندونزی، انگلستان، استرالیا، آمریکا، افغانستان، عراق، پاکستان، عربستان، سوریه، دانمارک، تاتارستان، فرانسه، کانادا، هند، مسکو، مصر و دیگر کشورها شرکت دارند.

در بیستمین کنفرانس وحدت اسلامی مقالاتی با موضوع آینده‌نگری و برقراری روابط عقلانی بین پیروان ادیان آسمانی و مذاهب اسلامی، بررسی فرهنگ وحدت و تعهد متقابل، جهاد اسلامی و دفاع از کیان امت، و بررسی اخلاق انسانی و ایمان و عبودیت و مدارا، ارائه می‌شود.

همچنین نگاه‌انسانی به محیط زیست، تعالی معنوی بشریت، جهان‌شمولی در اخلاق و عدالت، فرهنگ گفتگوی منطقی، فرهنگ صلح و همزیستی، تعلیم، تربیت و دعوت اسلامی، و دفاع از مستضعفان جهان، از دیگر موضوعات مورد بحث اندیشمندان شرکت‌کننده در این کنفرانس بین‌المللی است.

پس از برپایی بیستمین کنفرانس وحدت اسلامی، دومین نشست مجمع عمومی و شورای‌عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نشست هیئت رئیسه مجمع بین‌المللی فقه اسلامی در روزهای ‪ ۲۰‬تا ‪ ۲۲‬فروردین ماه در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 18410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز