فوتبال ایران سراسر سوژه است و حاشیه. در فوتبالی که هر چند سال، تغییرات جزو لاینفکی از برنامه هایش محسوب می شود در سالهای اخیر هرگز سابقه نداشت که این ورزش پرطرفدار و جذاب روی ثبات و آرامش را به خود ببیند و این روزها سؤالات از فوتبال زیاد است.

به گزارش سرویس ورزشی همشهری نشست دیروز سرپرست فدراسیون فوتبال با خبرنگاران با همه مصاحبه ها متفاوت بود و اگرچه همه جواب های تکراری باز هم زمان آن به درازا کشید و وقت اجازه نداد که همه حاضرین بتوانند سؤالات خود را با کیومرث هاشمی در میان بگذارند. اما با توجه به جایگاه ممتاز مصاحبه شونده در تشکیلات سازمان تربیت بدنی، موضوعات دیگری چون آمایش ورزش، پایگاه قهرمانی، اساسنامه باشگاهها، تیم های اعزامی به بازیهای آسیایی دوحه در کنار بحث های روز فوتبال هم مطرح شد.

شروع صحبت های هاشمی با دوپینگ آغاز شد و وی ابتدا از محرزبودن عدم حضور جواد نکونام، علی کریمی و رحمان رضایی در انجام تست دوپینگ گفت و اضافه کرد البته این بدان معنا نبود که آنها از شرکت در تست امتناع کرده اند. سرپرست فدراسیون فوتبال افزود: ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در این هفته در این خصوص اعلام نظر خواهد کرد.

مهاجرت بازیکنان ایرانی به لیگ های کشورهای عربی دیگر موضوع مطرح شده بود که سرپرست فدراسیون فوتبال آن را ناشی از مشکلات ساختاری باشگاهها دانست و گفت قصد داریم در این راستا اساسنامه و آئین نامه جدیدی برای باشگاهها تدوین کنیم.

بحث اساسنامه موضوع روز

بحث اساسنامه موضوع روز فوتبال بار دیگر در این نشست به میان کشیده شد و هاشمی درباره دستور فیفا به تغییر و تحولات اساسنامه های کشورها در قاره آسیا گفت: فیفا سال گذشته اشکالاتی در اساسنامه فوتبال کشورهای آسیایی گرفته است که تاکنون سه کشور لائوس، فیلیپین و افغانستان اساسنامه جدید خود را بر اساس درخواست فیفا تغییر داده اند. وی افزود: ۳۰ کشور آسیایی از جمله ایران، کره جنوبی و ژاپن تاکنون این تغییرات را انجام ندادند و تا دی ماه فرصت دارند. البته این مهلت تا خردادماه بود که به درخواست کشورها تا دی ماه تمدید شد که ما نیز نباید سرعت را فدای دقت کنیم و لازم است با تدابیر بیشتری اساسنامه را تغییر دهیم.

عدم دخالت در کادر فنی

سرپرست فدراسیون فوتبال با اشاره به آنکه فعالیت فرهنگی انجام شده در فدراسیون قبلی هیچ شباهتی با کار فرهنگی نداشته و تنها بخش کوچکی از کار مجموعه روابط عمومی بوده است گفت: تا زمانی که استراتژی درستی در زمینه انجام فعالیت های فرهنگی در مقوله ورزش که به یک پدیده سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مبدل شده نداشته باشیم نمی توانیم فعالیتی انجام دهیم و آوردن افراد مختلف مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی همانند کفاشیان رفتن سیموئز را تکذیب کرد و اظهار داشت که او بزودی کارش را با تیم امید ایران ازسر می گیرد.

کیومرث هاشمی با رد دخالت در کار کادر فنی تیم ملی فوتبال اظهار داشت: تمامی اعضای کادر فنی از سوی شخص امیر قلعه نویی انتخاب شدند و حتی در مورد سرپرست تیم نیز که از اختیارات فدراسیون بود برای ایجاد هماهنگی بیشتر با نظر سرمربی عمل شد.

سرمایه گذاری روی پنج رشته

رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی با تأکید بر نظارت بر عملکرد فدراسیون ها گفت: اکنون ارزیابی ها در سه محور اصلی توسعه ورزش، توسعه عمومی و توسعه ظرفیت ها و ۲۴ محور فرعی صورت می گیرد. هاشمی در خصوص طرح آمایش ورزش با اشاره به شرایط خاص هر استان در زمینه پرورش قهرمانان گفت: در این طرح از ادارات کل تربیت بدنی استانها خواسته شد با توجه به شرایط خاص همان استان روی رشته هایی که راحت تر ثمر می دهند سرمایه گذاری بیشتری کنند. به گفته معاون سازمان تربیت بدنی رشته های پایه دو و میدانی، ژیمناستیک و شنا و دو رشته پرطرفدار کشتی و فوتبال در دستور کار همه استان ها قرار دارند.

 هاشمی در مورد ادامه برنامه قبلی این مرکز بر تشکیل گروه کارشناسی در فدراسیون های مختلف گفت: اعتقادی به چنین روش هایی ندارم و همه فدراسیون ها از چنین کمیته هایی تحت عنوان کمیته فنی برخوردارند ولی می توان از افراد آگاه به عنوان مشاور استفاده نمود.

کد خبر 1840

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز