مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۰:۳۴
۰ نفر

ساماندهی میدان ونک، قبل از پایان سال ۸۵ آغاز می شود. در این طرح ۵ راهگذر و یک پارکینگ زیر میدان ونک احداث خواهد شد. به جز میدان ونک ساماندهی ۳۰ میدان شلوغ دیگر از جمله فردوسی و انقلاب نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه شهری روزنامه همشهری،ملاصالحی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد: قرار است محوطه بزرگی در عمق ۹ متری میدان ونک به مساحت ۴ هزار مترمربع برخوردار از پارکینگ طبقاتی ۱۰ طبقه و ۵ دهلیز که به صورت پله برقی عابران پیاده را برای تردد به زیر زمین هدایت می کند احداث شود و در روی زمین نیز طرح نورپردازی و ساخت آب نما بدون لطمه به هویت میدان ونک و خط آسمان و تشدید ترافیک به اجرا درخواهد آمد. وی هزینه اجرای این طرح را سه تا چهار میلیارد تومان برآورد کرد.

بنا بر این گزارش، این طرح از زمان اجرا ۶ماه به درازا خواهد کشید.

به گفته ملاصالحی طرح ساماندهی ۳۰میدان از جمله میدان فردوسی و میدان انقلاب نیز به همین ترتیب در دست اقدام خواهد بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به این که شب های تهران تاریک است، از تدوین و تهیه طرح جامع نور شهر تهران خبر داد و افزود: بر این اساس دیگر تهران از کمبود نور و روشنایی رنج نخواهد برد.

ملاصالحی در نخستین نشست مطبوعاتی خود با رسانه های گروهی از طرح ساماندهی اغتشاشات بصری ساختمان های متروکه، نیمه ساز و در دست ساخت سخن گفت به طوری که به جای استفاده از گونی، دستورالعمل استفاده از وسایل مناسب دیگری ابلاغ شده که ضمن زیباسازی امکان نصب تبلیغات بر روی آن نیز وجود داشته باشد.

وی با اشاره به صفر رسیدن میزان تخلفات مالی و اداری در سازمان زیباسازی افزود: یک سیستم برای حفظ سلامت خود، نیازمند شفاف سازی در امور و عملکرد بر اساس آیین نامه و ضوابط و رعایت مقررات است؛ بر همین اساس کلیه پروژه های فعال در سال جاری جز از طریق آگهی و مناقصه و مزایده و طی مراحل قانونی و بازکردن پاکات در نزد پیمانکاران آغاز نشده است.

وی ادامه داد: در نظر داریم با رتبه بندی شرکت های تبلیغاتی ، از سپردن پروژه های تبلیغاتی بزرگ به دست شرکت های نوپا که بعضاً از تجربه، امکانات و مهارت و سرمایه کافی برای اجرای پروژه های بزرگ برخوردار نیستند جلوگیری نماییم.

وی تاکید کرد: این امر به منزله حذف شرکت های تبلیغاتی نوپا و کم سرمایه و کم تجربه نخواهد بود بلکه از این شرکت ها به صورت مرحله به مرحله در مناقصه های بزرگ استفاده خواهد شد.طرح رتبه بندی در شورایی با عضویت نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان زیباسازی و اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسیده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در مورد طرح جامع پلهای عابر پیاده گفت: این طرح در حال بررسی است که بر اساس آن تعداد پلهای مورد نیاز شهر تهران و مکان هایی که باید نصب شود به صورت دقیق مشخص خواهد شد.

کد خبر 1839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز