چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردان مسلح در مانیل – پایتخت فیلیپین – امروز (چهارشنبه 8 فروردین) به یک اتوبوس مدرسه حمله کرده و 32 بچه و نیز دو معلم‌شان را گروگان گرفتند.

خبرگزاری سوییس گزارش داد، بنا به اعلام رسانه‌ها این افراد قصد دارند با اقدام‌شان به جلب توجه درباره فقدان امکان تحصیل برای کودکان محله‌های فقیرنشین بپردازند.

در گزارش‌های اولیه آمده بود که گروگان‌گیران پس از عملیات نجات ناموفق پلیس متواری شده و سپس اتوبوس را در نزدیکی شهرداری پارک کردند.

تصاویر تلویزیونی کودکان را که در اتوبوس دست تکان می‌دهند، نشان می‌دهد. یکی از گروگان‌گیران در برابر خبرنگاران تلویزیون خواستار اعطای فرصت تحصیل به 145 کودک در مرکز روزانه مانیل در محله‌ فقیرنشین توندو شده بود. وی گفت در صورتی که با این امر موافقت شود، خود را تسلیم خواهد کرد.

این مرد که خود را جون دوکاته نامید، گفت: من می‌خواهم پیش بچه‌هایم بروم. من خود را تسلیم خواهم کرد، اگر سیاستمداران به من تضمین بدهند که این کودکان مدرسه‌شان را به پایان خواهند رساند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها هر دو گروگان‌گیران سلاح نیمه‌خودکار، یک هفت‌تیر و دو نارنجک دارند. اتوبوس در محاصره نیروهای ویژه پلیس است و مذاکرات جریان دارد.

کد خبر 18386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز