همشهری آنلاین: دبیرکل جامعه اسلامی دانشگاهیان نسبت به اظهارات رئیس جمهور در برنامه زنده تلویزیونی سه شنبه شب که گفت «از کجا می‌دانید یکسال به پایان دولت باقی مانده است» واکنش نشان داد و گفت: حدود یکسال به پایان دولت باقی مانده و قطعاً طبق قانون اساسی این دولت باید با یک دولت جدید و یک رئیس جمهور جدید جایگزین شود. از ابتدای انقلاب تا کنون نیز مفاد قانون اساسی در این رابطه رعایت شده است.

«علی عباسپور تهرانی فرد» در گفتگو با همشهری آنلاین در این باره افزود: «هیچ برداشت و تفسیری نمی‌توان داشت که دولت آقای احمدی‌نژاد و ایشان می‌توانند در رأس قوه مجریه باقی بمانند. البته این احتمال وجود دارد این اظهارات احمدی‌نژاد مبنی بر این باشد که وی می‌خواهد کسی را نشان دهد و به عنوان فرد بعد از خودش معرفی کند ولی سابقه نشان داده که مردم روی پارامترهای دیگری تصمیم‌گیری می‌کنند.»

دبیرکل جامعه اسلامی دانشگاهیان خاطرنشان کرد: «در این کشور تا به حال حتی مقام معظم رهبری نیز از اینکه فردی را برای مردم تعیین تکلیف کنند، اجتناب نموده‌اند. اما ممکن است حالا آقای احمدی‌نژاد چنین تصور و خیالی را داشته باشد، ممکن است این کار را انجام دهد ولی به هر حال سابقه نشان داده که مردم چنین توجهی را ندارند.»

وی در مرور گزارش‌هایی که درباره «اعلام کاندیداتوری اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور» منتشر شده است، نیز گفت: «تا الآن تعداد بسیار زیادی - شاید بیش از چند دو جین - کسانی را داریم که خود را توانمند در اداره مملکت می‌دانند. بخصوص حضور احمدی‌نژاد و کاندیدا شدنش در هشت سال قبل این احساس را برای خیلی‌ها ایجاد کرد که می‌توانند رئیس جمهور شوند. خیلی‌ها عنوان می‌کنند که می‌توانند سکاندار اداره قوه مجریه شوند. نهایتاً این شورای نگهبان است که تشخیص می‌دهد چه کسی طبق قانون اساسی، رجل سیاسی محسوب می‌شود و نهایتاً واجد شرایط ریاست جمهوری بر طبق قانون اساسی و قانون انتخابات ریاست جمهوری است.»

عباسپور تهرانی فرد افزود: «حال باید برویم جلو تا ببینیم از این چندین دو جین افرادی که خود را در زبان‌ها مطرح کرده‌اند واقعاً چه کدامشان می‌توانند در صحنه انتخابات وارد شوند و تأییدیه شورای نگهبان را داشته باشند. اما شخصاً فکر می‌کنم صرف رئیس دفتر رئیس جمهور بودن دلیل بر رجل سیاسی بودن نیست.»

کد خبر 183646
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز