چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۴:۴۵
۰ نفر

گروه محیط‌زیست : با وجود آنکه استان مازندران بیش از هر صنعت دیگری، قابلیت گردشگری دارد اما اکنون این صنعت به‌دلیل نبود برنامه‌ریزی صحیح و کارآمد به معضل لاینحلی در این استان و استان گیلان تبدیل شده است به‌طوری که سراسر طبیعت زیبای شمال از زباله‌ها و پسماندهای گردشگران پوشیده شده است.

زباله - مازندران

علاوه براین، زباله‌های شهری وخانگی به این معضل دامن زده است، کما اینکه مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران نسبت به معضل زباله دراین استان هشدار داد. علی حجازی گفت: به‌دلیل کمبود زمین و بالا بودن سطح آب‌های تحت الارضی در استان‌های شمالی با مشکل دفع و امحای زباله در تمامی شهرهای استان مواجهیم. وی افزود: در بابلسر معضل جمع‌آوری زباله از شدت بیشتری برخوردار است و زباله‌ها در اطراف دریا و رودخانه‌ها موجود است.

این مسئول محلی خاطرنشان کرد: برای حل معضل زباله در شهرهای آمل، بابلسر و بابل مقرر شده است با توجه به مشکل کمبود زمین در استان‌های شمالی، کارخانه بازیافت زباله ساخته شود و از حداکثر امکانات بهره‌گیری شود.

وی با بیان اینکه ایجاد کارخانه کمپوست با جدیت بیشتری در مازندران دنبال می‌شود، ادامه داد: ساخت کارخانه کمپوست در منطقه شرق مازندران در شهرستان‌های بهشهر، نکا، گلوگاه، خلیل شهر و رستم کلا با محوریت بهشهر پیگیری می‌شود و با افتتاح آن معضل زباله شهرهای شرق استان رفع خواهد شد.

حجازی با اشاره به اینکه احداث نیروگاه تولید برق از زباله از یک‌سال و نیم گذشته در شهرهای ساری و نوشهر دنبال شده است، افزود: پیمانکار این پروژه، انتخاب و اعتبار اختصاص یافته است؛ امیدواریم با راه‌اندازی نیروگاه تولید برق از زباله در شهرهای ساری و نوشهر، مشکل جمع‌آوری زباله در این استان برطرف شود.

کد خبر 183564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز