همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی در واکنش به انتقادهایی مبنی بر عدم برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ با بیان اینکه هزینه این دیدارها بالاست گفت باید 30 سال زحمت بکشیم تا احترام فوتبال جهان را به خود جلب کنیم

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، خسرو والی زاده مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران درباره برخی خبرهای منتشر شده از تیم ملی در رسانه‌ها گفت: متاسفانه در روزهای یکشنبه و دوشنبه و پس از تعطیلات چند روزه تهران، رسانه‌ها خبرهایی را منتشر کرده‌اند که با واقعیت مطابقت ندارد و لازم به برخی توضیحات است. به طور مثال روز یکشنبه یکی از روزنامه‌های ورزشی در مقاله‌ای نوشته که چرا تیم ملی ژاپن با فرانسه و برزیل بازی می‌کند و ایران با ماداگاسکار و اردن؟

وی افزود: گذشته از فاصله فوتبال ما با ژاپن، چه دلیلی دارد که تیم ملی ایران پیش از بازی با لبنان با تیم‌های بزرگ بازی کند؟ اصولا تفکر سرمربی تیم ملی ایران که بارها در کنفرانس های مطبوعاتی هم به آن اشاره کرده این است که پیش از هر مسابقه رسمی، باید دیداری برگزار کرد که تیم برای آن مسابقه آماده شود در حالی که ممکن است تفکر سرمربی ژاپن چنین نباشد.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی گفت: فرض کنیم ما به جای اردن روز چهارشنبه با تیم ملی برزیل یا اسپانیا هم بازی می‌کردیم. اولا این دیدار چه سودی برای ما داشت که درحال آماده کردن خود برای بازی با لبنان هستیم؟ ثانیا اگر چنین دیداری برگزار می‌شد و تیم ایران با نتیجه ضعیفی شکست می‌خورد، آیا کمکی به آماده شدن فنی و روحی تیم برای دیدار با لبنان می‌کرد؟ بازی با ماداگاسکار هم در تیرماه سال 90 و پیش از دیدار با مالدیو برگزار شد. حتما به زعم نویسنده محترم، برای آماده شدن برای مسابقه با مالدیو هم باید با فرانسه یا ایتالیا دیدار تدارکاتی برگزار می‌کردیم! مقایسه کردن با تیم‌های بهتر از خودمان البته خوب است زیرا چنین مقایسه‌هایی می تواند باعث پیشرفت شود اما در چه زمانی باید این مقایسه انجام شود؟

وی افزود: ضمنا درباره این موضوع کارلوس کی‌روش می گوید«اتفاقا من هم موافق بازی با تیم‌های بزرگ هستم اما چرا افرادی که چنین مسایلی را مطرح می‌کنند، به مسایل مادی اشاره‌ای نمی کنند. افرادی که علاقه‌مند به بازی با برزیل و فرانسه هستند آیا می‌دانند بازی با این تیم‌ها چه هزینه‌ای دارد؟ کجا هستند آنهایی که باید حمایت مالی کنند؟ آنهایی که از برگزاری چنین دیدارهایی صحبت می‌کنند چرا از ساختن ورزشگاه‌ها و زمین های چمن مناسب، سرمایه گذاری در فوتبال پایه، امکانات تمرین و بسیاری مسایل اصلی دیگر صحبت نمی‌کنند؟ اگر می‌خواهیم با تیم‌هایی مثل برزیل و فرانسه بازی کنیم باید حداقل 30 سال زحمت بکشیم و احترام فوتبال جهان را به خود جلب کنیم، آن زمان است که همه آن تیم‌ها می‌آیند و خودشان می‌خواهند با شما بازی کنند. پس تا آن زمان بهتر است از تظاهر و بازی با کلمات خودداری کنیم و مفتخر و متشکر باشیم از افرادی که در حال جمع کردن افتخار برای فوتبال ایران هستند نه ‌آنهایی که فقط حرف می‌زنند و کمکی نمی‌کنند. سپاسگزار باشیم از مربیان و بازیکنانی که امروز فوتبال ایران را زنده نگه داشته‌اند و البته بیشتر از ‌آنهایی که این کارها را برای فوتبال ایران انجام می‌دهند.» کنیم.

کد خبر 183504
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز