همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قطعنامه ‪ ۱۷۴۷‬شورای امنیت حاوی نکات جدید نیست و تمامی مفاد این قطعنامه در سال گذشته نیز به صورت غیررسمی در مورد ایران اجرا می‌شد.

"داود دانش جعفری" روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم تودیع مدیر عامل شرکت بیمه دانا در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قطعنامه ‪ ۱۷۴۷‬در ادامه قطعنامه ‪ ۱۷۳۷‬است که نکته خاصی ندارد و بیش ازهرچیز،" یک جنگ روانی علیه ایران" است.

وی در توضیح این نکته افزود: هنگامی که قطعنامه‌ای تصویب می‌شود، جامعه جهانی در وهله نخست به محتوا و جزییات آن توجهی ندارد، بلکه نفس تصویب چنین قطعنامه‌ای فضای روانی خاصی را علیه یک کشور ایجاد می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: آمریکا سعی می‌کند فضایی غیرشفاف، توام با ریسک در ارتباط با ایران مطرح کند و به این ترتیب هزینه‌های ایران را بالا ببرد.

دانش جعفری تاکید کرد: ما همواره گفته‌ایم که زیان این نوع فعالیتهای مخرب اقتصادی فقط متوجه ما نیست بلکه متوجه طرفهای دیگر و شرکای اقتصادی ما نیز می‌باشد، اما در هر صورت، شرکای عمده اقتصادی ما نیز تحت فشارهای دولت آمریکا هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: آمریکا در عمل در اقتصاد ایران نقشی ندارد و لذا هر قدر فضای کسب و کار بین‌المللی را در ارتباط با ایران برهم بزند، خودش آسیب نمی‌بیند، بلکه به دیگران که سهیم هستند، آسیب می‌رساند.

وزیر امور اقتصادی درباره تدابیر ایران برای مقابله با پیامدهای احتمالی این قطعنامه برای کشور گفت: ما در عمل با این فشارها درسال گذشته نیز مواجه بودیم. زیرا کاهش میزان اعتبارها وتامین مالی طرحها (فاینانس) نیز سال گذشته وجود داشت.

دانش جعفری در پایان افزود: آنچه در قطعنامه جدید اضافه شده، منابع اعتباری امتیازی می‌باشد که جدا از موارد تجاری است. این منابع مالی با سود بسیار پایین در اختیار کشورها قرار می‌گیرد، اما بیشتر تسهیلات مالی که ایران استفاده می‌کند، تسهیلات مالی تجاری است که توسط بانکهای بین‌المللی تامین می‌شود

کد خبر 18345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز