همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌های فساد متعلق به جریان انحرافی است در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر بی‌تفاوتی این سازمان نسبت به تخلفات مجلس و قوه قضائیه در پرونده اختلاس گفت: من مسئول فساد نمایندگان یا قوه قضائیه نیستم من بازرس دولتم.

مهمترین اظهارات مصطفی پورمحمدی عضو جامعه روحانیت مبارز در دومین روز از سیزدهمین نشست اتحادیه انجمن‌های مستقل دانشجویان سراسر کشور در جدول زیر آمده است:

ردیف

مهمترین اظهارات

1

  • در سال 85 و نزدیک به 10 ماه زمزمه‌های عزل من در دولت شنیده می‌شد و سپس رئیس جمهور به من گفت باید استعفا کنی و من نیز گفتم هر چی آقا بگوید من تسلیم فرمایشات ایشان خواهم شد چراکه کارهای زیادی شروع کرده بودم و امیدهای زیادی ایجاد شده بود و آقا نیز با این امر مخالفت کردند و در آخر در یک دستی که دولت زد آقا را در عمل انجام شده قرار دادند و آن اتفاق افتاد.

2

  • بعد از آنکه از وزارت کشور بیرون آمدنم دنبال یک سری کارهای سیاسی و فرهنگی وبودم که روزی آیت الله شاهرودی از من خواستند رئیس سازمان بازرسی شوم و من گفتم نمی آیم، این حرف من به گوش آقا رسید و حضرت آقا دستور دادند که من به وزارت کشور بروم و من نیز در نامه ای به ایشان نوشتم که من تازه از دولت بیرون آمدم وچگونه می توانم بازرس دولت شوم و هر اقدامی که من انجام دهم در آن شائبه انتقام گیری وجود دارد اما بعد از فرمان رهبر انقلاب این سمت را پذیرفتم.

3

  • من بازرس کل کشور هستم و وظیفه اطلاع رسانی را به مردم دارم با این حال الان هم در گزارشاتم خیلی از مطالب را سانسور می‌کنم و فیتیله‌اش را پایین می‌کشم چون شائبه سیاسی بودنش وجود دارد.

4

  • آنهایی که با من برخورد می‌کنند و اعتقاد دارند که من سیاسی عمل می‌کنم نمی‌خواهند فضای سیاسی کشور مطلوب باشد و می‌خواهند کار نظارت را کند کنند بنابراین حرکت آنان سیاسی است و نه گزارشات من.

5

  • در زمان مسئولیت من در وزارت کشور سه انتخابات برگزار شد وقتی اصولگرایان پیروز شدند من گفتم از اینکه اکثریت پارلمان بدست اصولگرایان افتاده است، خوشحالم اما خودم در انتخاب اصولگرایان نقشی نداشتم و در زمان وزارتم اتاق‌های ستاد انتخابات را شیشه‌ای کردم و انتخابات به صورت شفاف برگزار شد و اعلام کردم هر کسی بخواهد از هر جناح مختلف بیاید و بر این انتخابات نظارت داشته باشد و اینها به معنای این است که من یک عنصر سیاسی هستم.

6

  • سیاسی کاری به این معنا نیست که من علیه اصلاح طلبان پرونده سازی کنم. من نه تنها یک عنصر سیاسی هستم بلکه صاحب تفکر و نظر سیاسی هم هستم.

7

  • پول و قدرت در دولت است و همین عامل فساد است. من بازرس قوه قضائیه، مجلس و شورای نگهبان نیستم من بازرس دولت هستم و طبق ماده 174 قانون اساسی وظیفه دارم بر اعمال دولت نظارت کنم. فساد نمایندگان و یا دیگر نهادها به من ربطی ندارد. در بخش خصوصی فساد هست یا نیست در قوه قضائیه و در مجلس فساد هست یا نیست به سازمان بازرسی مربوط نمی شود. ما تنها نظاره گر اعمال دولت هستیم.

8

  • در انتخاب ریاست جمهوری چون گزینه یک نفر است، باید از بین خوب ها، خوب تر و یا از بین بدها، بدتر انتخاب شود بنابراین بعید می دانم که ساز و کار جبهه متحد که در انتخابات مجلس وجود داشت، برای انتخابات ریاست جمهوری کارایی داشته باشد.

9

  • برخی از کاندیداها و نامزدها در متن و یا رأس تشکل‌های سیاسی هستند، بنابراین دیگر نمی‌توان مانند گذشته دور هم نشست و به یک نظر واحد رسید و اگر هم ساز و کاری قرار باشد اجرا شود متفاوت از آنچه که در گذشته بوده طراحی خواهد شد.

10

  • در مورد مصادیق نیز باید ببینیم مثلا آقای قالیباف خوب است یا خوب‌تر، اما الان وقت اندازه گیری و نمره دادن افراد نیست.

11

  • {چقدر در انتقاد از دولت منصف بوده‌اید} نگاه من به دولت حرفه‌ای و از جنبه انجام وظیفه و بازرسی است من باید اشکالات و کاستی‌های نظام اجرایی را بگویم آیا فکر می‌کنید وضعیت اقتصادی کشور خوب است و اینکه اعتقاد دارید ما نباید مسائل را به شما بگوییم.
  • {دانشجویان در جواب رئیس سازمان بازرسی کل کشور یکصدا صحبت‌هایش را تایید کردند} خب حالا که ما گزارش‌ها را می‌دهیم شما می‌گویید چرا سیاسی عمل می‌کنیم؟

12

  • {چرا شما جریان انحرافی و فساد در کابینه دولت سکوت کرده‌اید} من فساد در دولت را قبول ندارم من قبول ندارم که فساد در دولت بی‌داد می‌کند ما باید انصاف داشته باشیم ما دولتمردانی پاک و قدرتمند در کابینه داریم.

13

  • {سپس یکی از دانشجویان در واکنش به این اظهارات پورمحمدی گفت: مانند آقای رحیمی؟} کسی را که شما اسمش را می‌برید بدانید پرونده‌اش در سازمان بازرسی تشکیل شده اما نمی‌توانیم تمام دولت را به فساد متهم کنیم. در دولت خدمات زیادی ارائه شده و البته آقا نیز بارها از آن تعریف کرده‌اند.

14

  • متاسفانه عده‌ای هستند که در دولت فساد می‌کنند. این موضوع دغدغه و درد ما نیز هست اما قرارمان این نیست که به کلنجار بیانجامد. وجود یک حاکم ظالم و بی‌رحم بهتر از فتنه‌ای است که ادامه پیدا می‌کند چرا که بعضی وقت‌ها جدال‌ها به فتنه کشیده می‌شود.

15

  • {دانشجویی گفت: معاون اول رئیس جمهور از سوی دوستان شما یعنی آقای باهنر به ریاست دیوان محاسبات انتخاب شد و پله‌های ترقی را تا معاون اولی ریاست جمهوری پیمود.} پورمحمدی: رای من و شما در انتخابات 88 ایشان را به معاون اولی رئیس جمهور رساند. آقای رحیمی برای ریاست دیوان محاسبات بر اساس گزارشی که به صحن علنی مجلس در خصوص سوابق ایشان ارایه شد انتخاب شد و پس از آنکه عملکرد متفاوتی داشت دیگر به این سمت انتخاب نشد.

16

  • اگر مجلس آن زمان در انتخاب خود اشتباه کرد امروز نیز دولت در انتخاب خود اشتباه کرده است. پرونده ایشان بدون هیچ کم و کاست در سازمان بازرسی مورد بررسی قرار گرفته و به قوه قضائیه ارسال شده است. در مرحله بازپرسی هم تحقیق شده، مراحل بازرسی نهایی‌اش هم که در اختیار بنده و شعبه هم نیست، متوقف و به زمان دیگری موکول شده است، برای رعایت مصالحی که بنده هم قبول دارم.

 

17

  • آنچه که در این پرونده به عهده ما بوده است درست و دقیق بررسی شده اما کشور باید با اراده روشن اداره شود.

18

  • تکلیف حضور در انتخابات را خودم تشخیص می‌دهم نه کس دیگری. جز مقام معظم رهبری هیچ کسی نمی‌تواند به من امر و نهی کند که کاندیدا بشوم یا نه. اگر شرایط کشور مهیا شود امکان کاندیداتوری‌ام وجود دارد اما قرار نیست بدون فکر وارد میدان شوم بر مبنای تفکر صالح و صادق و منطبق با واقعیت‌های جامعه تصمیم می گیرم. سعی می کنم دقیق فکر کنم، خوب ارزیابی کنم و اگر تشخیص دادم که تکلیفم است کاندید شوم، اگر به این تشخیص برسم که تکلیفم نیست هر کس که بگوید باز هم وارد نمی‌شوم.

19

  • مبارزه با فتنه فقط به مصاحبه کردن نیست بلکه در پشت پرده باید تلاش کرد تا تمام گروهها را راضی نگه داشت و همه را بر سر یک سفره نشاند. چرا که حتی خود رهبری بعد فتنه فرمودند باید برای جذب حداکثری تلاش کنیم.

20

  • تلاش‌های زیادی برای خاموش کردن فتنه وجود داشت. من به اقتضای مسئولیتم تلاش کردم تا فتنه را مدیریت کنم. بنده موضع گیری کردم و سعی کردم منویات و آرمان‌های رهبری با جدیت دنبال شود. قبل از سخنرانی مقام معظم رهبری بنده نامه ای علنی و سرگشاده برای مهندس موسوی نوشتم و در آن نامه تاکید کردم که راه شما خطرناک است و بحران ایجاد می‌کند و شما مسئول بحران هستید.

21

  • معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در دولت موسوی بودم. بعد از آنکه برخی آتش سوزی‌ها از سوی فتنه گران در خیابان اتفاق افتاد از دفترم با مهندس موسوی تماس گرفتم و تاکید کردم که کار ایشان کشور را به بحران می‌کشاند. پس از آن نیز در جلسه‌ دستگاه‌های بازرسی کشور در خصوص فتنه سخنرانی کردم، اولین مصاحبه سازمان صدا و سیما بعد از عاشورای 88 نیز برای بنده بود که آن روند را پروژه کشته سازی و فاجعه نامیدم و برای عده‌ای که فکر می‌کردم که هنوز به خط امام پایبند هستند پیغام دادم که سکوت نکنند.
کد خبر 183363
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز