همشهری آنلاین: برخی منابع از سفر شاه سعودی به آمریکا و بستری شدن او خبر دادند و اعلام کردند که وی بر اثر حمله قلبی باز هم تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، پس از انتشار آغاز خبر سفر دوره‌ای شاه سعودی و تردید برخی ناظران در اهداف این سفر که به بهانه وضعیت جسمانی و بیماری وی صورت گرفت، روزنامه القدس چاپ فلسطین اشغالی ادعا کرد که عبدالله بن عبدالعزیز به آمریکا سفر کرده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

این روزنامه نوشت: با خبر شدیم که عبدالله بن عبدالعزیز که 26 آگوست بدون اعلام مقصد خود، سفرش را آغاز کرد، دچار حمله قلبی شده و در پی آن به بیمارستان مشهور «مونت سینا» در نیویورک منتقل شده و تحت جراحی قبل قرار گرفته است.

بنا بر اعلام این روزنامه، هنوز نوع عمل جراحی و چگونگی و نتیجه آن اعلام نشده است. این سفر پس از توقف کوتاه ملک عبدالله در مغرب انجام شد.

گفته می‌شود عبدالله بن عبدالعزیز قبل از ترک عربستان، سلمان بن عبدالعزیز ولی‌عهد و برادر خود را مامور اداره امور کشور و اجرای مسئولیت‌های خود کرد.

شاه سعودی در حالی تحت عمل جراحی قرار گرفته است که در یک سال گذشته دو ولی‌عهد خود سلطان بن عبدالعزیز و نایف بن عبدالعزیز را به فاصله هشت ماه از دست داد و اکنون سعود الفیصل وزیر خارجه نیز به دلیل عمل جراحی اخیر وضعیت جسمی وخیمی دارد تا جایی که نشست چند هفته پیش وزرای خارجه شورای همکاری به تعویق افتاد و خبرگزاری رویترز نیز چندی پیش خبر از مرگ او داد اما لحظاتی بعد این خبر را حذف کرد.

عبدالله بن عبدالعزیز شاه بیمار سعودی، 88 سال دارد و تاکنون تحت چندین عمل جراحی قرار گرفته است. گفته می‌شود او به درد کمر و در رفتگی مهره کمر مبتلاست و در سال 2010 و 2011 تحت عمل جراحی کمر قرار گرفت.

القدس نوشت: بر اساس تصاویری که سه هفته پیش از او در اجلاس همبستگی اسلامی از او دیده شد، انحنای پشت او بیشتر و بیشتر شده است.

عرصه سیاسی عربستان سعودی دچار اختلافات گسترده‌ای است و بسیاری از کارشناسان جنگ قدرت شدیدی را همزمان با ناخوش‌ احوال شدن شاه سعودی پیش‌بینی می‌کنند.

کد خبر 183276
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز