همشهری آنلاین: «ششمین مجمع جهانی شهری» به عنوان مهم‌ترین رویداد شهری جهان، عصر امروز و با حضور هیئت جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار خواهد کرد.

شهردار تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، مجمع جهانی شهری به ریاست مرکز اسکان بشر ملل متحد هر دوسال یک بار تشکیل می‌شود و از جمهوری اسلامی ایران امسال هیئتی ۲۰۰ نفره متشکل از شهرداری مشهد، پست بانک، وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان‌های مردم نهاد ایرانی و مدیریت شهری تهران و... حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران که در راس هیئتی هشت نفره متشکل از نایب رئیس شورای اسلامی شهر و برخی مدیران شهری برای حضور در این اجلاس بامداد شنبه تهران را ترک کرده، ساعت ۲۲ امشب به وقت تهران در جمع شهرداران و نمایندگان بیش از ۱۰۰ کلان شهر جهان در ششمین مجمع جهانی شهری، سخنرانی خواهد کرد.

«مجمع جهانی شهری» هر دوسال یکبار برگزار می‌شود و اجلاس قبلی آن در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار شده و ششمین دوره این مجمع به میزبانی شهر ناپل ایتالیا یکم تا هفتم سپتامبر (۱۱ تا 17 شهریور) با حضور بیش از ۹ هزار نفر برگزار می‌شود. همچنین ۱۱ خبرنگار داخلی این اجلاس بین المللی را پوشش خبری خواهند داد.

بنابر این گزارش شهرداری تهران علاوه بر حضور فعال در بخش‌های مختلف این مجمع، در نمایشگاهی که به موازات آن برگزار می‌شود، ۶ پروژه منتخب زیست محیطی، فرهنگی اجتماعی و عمرانی خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهد داد.

این گزارش می‌افزاید شهردار تهران روز گذشته پس از ورود به کشور ایتالیا با حضور در انجمن دوستی ایران و ایتالیا که برخی نمایندگان مجلس ایتالیا و استادان دانشگاه و کار‌شناسان حوزه‌های مختلف در آن حضور دارند، با اعضای این انجمن در محل سفارت جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

همچنین گفتگو با تلویزیون اسکای، خبرگزاری آنسا و روزنامه کوریرودلاسرا از دیگر برنامه‌های شهردار تهران پیش از آغاز «ششمین مجمع جهانی شهری» در ناپل ایتالیا بود.

کد خبر 183185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز