گروه حوادث - الهه فراهانی: حانواده فوتبالیست جوان که با اهدای اعضای بدن او به چهار بیمار نیازمند، فرصت زندگی دوباره داده بودند، حالا قصد دارند دیه میلیونی پسرشان را هم در اختیار یک مرکز خیریه قرار دهند تا صرف کمک به نیازمندان شود.

فوتبالیست جوان

 این پسرجوان به نام بهروز بارتش که دانشجوی رشته تربیت بدنی آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد رشت بود 20مرداد‌ماه سال‌جاری در شب قدر هنگامی که بعد از مراسم از مسجد بیرون آمد تا به سمت خانه برگردد دچار حادثه شد. وی بعد از تصادف به بیمارستان پورسینای رشت انتقال یافت و به‌رغم تلاش پزشکان، دچار مرگ مغزی شد و خانواده‌اش تصمیم گرفتند اعضای بدن او را اهدا کنند.

راننده وظیفه‌شناس

علیرضا بارتش برادر بزرگ وی در توضیح حادثه‌ای که برای بهروز رخ داد به همشهری گفت: برادرم در رشته تربیت بدنی تحصیل می‌کرد و فوتبالیست بود. آرزویش این بود که روزی یک فوتبالیست حرفه‌ای شود و در تیم‌های مشهور بازی کند؛ از طرفی درشرکتی در عسلویه هم کار می‌کرد.

وی ادامه داد: معمولا من هرسال در ایام شهادت حضرت علی(ع) نذری درست می‌کنم و به نمازگزاران افطاری می‌دهم. به همین‌خاطر بهروز از عسلویه به رشت که محل زندگیمان است آمد تا به من کمک کند. وی در شب قدر نیز به مسجد رفت تا در مراسم عزاداری شرکت کند. بعد از پایان مراسم ساعت دو بامداد جمعه 20مرداد‌ماه همراه دوستش به خانه برگشت که در بین راه حادثه تلخی رخ داد. بهروز درحالی‌که سوار موتور و دوستش ترک نشین بود در خیابان 17شهریور رشت ناگهان با یک خودروی پراید تصادف کردند و او به زمین پرتاب شد.

به گفته شاهدان راننده پراید با دیدن این صحنه پا به فرار گذاشت که یک مرد وظیفه‌شناس درحالی‌که سوار بر پژو 206بود با دیدن راننده فراری به تعقیب وی پرداخت و چند خیابان پایین‌تر او را دستگیر کرد و با پلیس تماس گرفت. بعد از این جریان بلافاصله مأموران کلانتری 12رشت و پلیس راهور در محل حادثه حاضر شدند و با کشیدن کروکی صحنه تصادف مشخص شد که علت حادثه انحراف به چپ از سوی راننده پراید بوده و چون متوجه شده که خودش مقصر است پا به فرار گذاشته اما خوشبختانه با اقدام بموقع راننده پژو 206وی به دام افتاد. وی افزود: آن شب برادرم را به بیمارستان پورسینای رشت انتقال دادند و من وقتی در جریان حادثه قرار گرفتم بلافاصله به بیمارستان رفتم. همان شب متوجه شدم که اصلا حال برادرم خوب نیست چرا که ضریب هوشیاری‌اش پایین آمده بود و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌داد. او در قسمت‌ آی‌سی‌یو بستری بود.

وقتی پزشکان اعلام کردند که ضربه به سرش به حدی بوده که وی دچار مرگ مغزی شده، متوجه شدم که دیگر امیدی به برگشت بهروز نیست. برای همین تصمیم گرفتم موضوع را با پدرم درمیان بگذارم. مادرم فوت کرده بود و پدرم وقتی این موضوع را شنید به گریه افتاد چراکه تصمیم‌گیری برایش سخت بود. وی ادامه داد: با تنها خواهرم که در جزیره کیش زندگی می‌کند تماس گرفتیم و او وقتی متوجه حادثه شد به رشت آمد. همگی با پدرم صحبت کردیم و برایش توضیح دادیم که دیگر امیدی به زنده ماندن بهروز نیست و فقط قلبش کار می‌کند. به او گفتیم که بیماران دیگری در صف انتظار هستند که با رضایت اوبه زندگی برمی‌گردند. نهایتا راضی شد و برگه رضایتنامه را امضا کرد. بعد از آن بهروز را به بیمارستان سینا در تهران انتقال دادند و ظهر 23مرداد‌ماه عمل اهدای عضو انجام شد.

کمک به نیازمندان

نجات زندگی بیماران تنها هدیه بهروز پس از مرگش نبود. خانواده این پسر فوتبالیست دست به اقدام خداپسندانه دیگری زدند،آنها تصمیم دارند دیه وی را صرف کمک به نیازمندان کنند. برادر بهروز در ادامه گفت: بعد از اتفاقی که برای برادرم افتاد راننده پراید با سپردن وثیقه آزاد شد و هفته پیش او در شعبه ششم دادگاه عمومی رشت محاکمه شد. این در حالی است که خودروی او بیمه است و ما قصد داریم بعد از گرفتن دیه، پول آن را به نیازمندان هدیه بدهیم تا آنها همیشه برای آرامش روح بهروز دعاکنند، چرا که برادرم خودش یک خیر بود و همیشه سعی داشت به همه کسانی که نیازمندند یا مشکل دارند به هر نحوی کمک کند.

زندگی دوباره به چهار بیمار نیازمند

در همین حال دکتر ساناز دهقانی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا در بیمارستان سینا نیز به خبرنگار همشهری گفت:وقتی بهروز را به بیمارستان سینا انتقال دادند متخصصان مغز و اعصاب از او آزمایش‌های مختلف و نوار مغزی گرفتند و درنهایت مرگ مغزی او تأیید شد. با رضایت خانواده بهروز و انجام عمل پیوند، قلب، دوکلیه و کبد جوان فوتبالیست به چهار بیمار نیازمند نیز زندگی دوباره بخشید.

کد خبر 183022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز