همشهری آنلاین: مقامات سازمان ملل روز دوشنبه هشدار دادند چنانچه تدابیری در جهت بهبود اوضاع در نوار غزه صورت نگیرد، شرایط زندگی ساکنان این منطقه از نظر تامین آب و برق و آموزش بدتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، 'ماکسویل گیلارد' مسئول کمک های انسانی سازمان ملل با صدور بیانیه ای خاطر نشان ساخت: تا سال 2020 نیم میلیون نفر به جمعیت نوار غزه افزوده خواهد شد، در حالی که رشد اقتصادی آن ناچیز خواهد بود. از این رو ساکنین این منطقه از نظر تامین آب و برق و فرستادن فرزندان خود به مدرسه با شرایط سخت تری مواجه خواهند شد.

این بیانیه افزود: به موجب پیش بینی سازمان ملل جمعیت فلسطینیان در نوار غزه تا سال فوق به 1/2 میلیون نفر خواهد رسید، تراکم جمعیت نیز به پنج هزار و 800 نفر در هر کیلومتر مربع خواهد رسید، از این رو ساختار زیر بنایی از نظر آب ، برق و خدمات شهری و اجتماعی پاسخگوی نیازهای روز افزون ساکنین این منطقه، نخواهد بود.

به موجب این بیانیه، همچنین نیاز به آب آشامیدنی تا 60 در صد افزایش خواهد یافت و در صورت عدم اتخاذ اقداماتی به آب های زیر زمینی زیان وارد خواهد شد.

تا سال 2020 نیاز به ساخت بیش از 440 مدرسه ، 800 تخت بیمارستانی و بیش از یک هزار پزشک خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است : به دلیل بستن نوار غزه و اختلافات موجود بین فلسطینیان یافتن راه حلی برای چالش های موجود دشوار به نظر می رسد.

رژیم صهیونیستی از سال 2006 تا کنون نوار غزه را محاصره کرده است .این رژیم پس از روی کار آمدن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در این منطقه در ژوئن سال 2007 محاصره نوار غزه را تشدید کرد.

کد خبر 182574
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز