همشهری آنلاین: «غلامعلی حداد عادل» نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر روزی احساس تکلیف کنم، همچنان‌ که در انتخابات ریاست مجلس در همین دوره اتفاق افتاد، به میدان می‌آیم.

به گزارش همشهری آنلاین، «غلامعلی حداد عادل» یکشنبه شب پنجم شهریور در محل حسینیه آیت‏‌الله شالی در گردهمایی بزرگ اصولگرایان استان قزوین گفت: شرایط امروز کشور خاص است. در این شرایط، باید دو مسئله مهم را در دستور کار امروز و فردای انقلاب قرار دهیم؛ دستور کار امروز ما اقتصاد مقاومتی است و دستور کار فردای ما انتخابات ریاست جمهوری است که در هر دو مسئله مردم و مسئولان باید هوشمندانه عمل کنند تا ان‏شاءالله از این گذرگاه به سلامت عبور کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه ما باید با هم متحد باشیم و توطئه‏‌های دشمن را خنثی کنیم، گفت: در مقام چنین امتحانی است که نام احزاب و گروه‏‌ها و اسم‏‌هایی را که روی خودمان گذاشتیم، رنگ می‌‏بازد، چراکه پای اصل انقلاب در میان است و امروز باید تنه را که‌‌ همان اصل انقلاب است، حفظ کرد و مراقب ریشه بود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم با بیان اینکه در گذرگاه نخست با تحریم‌های شدید اقتصادی مواجه‏‌ هستیم، یادآور شد: باید راجع به عبور موفق از این مرحله فکر کنیم و وحدت‏ نظر پیدا کنیم. از اول انقلاب، روز و هفته‌‏ای نبوده که ما دچار توطئه نبوده باشیم و از آن زمان تا کنون فقط شگرد و روش دشمنان تغییر کرده، اما از دشمنی‏‌هایشان ذره‏‌ای کم نشده است.

حداد عادل، توطئه‏‌های منافقان در اول انقلاب، جنگ تحمیلی و راه‌‏اندازی جریانات سیاسی بعد از سال ۷۷ را همگی در راستای ضربه زدن به این انقلاب دانست و گفت: ادامه آن مسیر امروز به بحث هسته‌‏ای و تحریم‌ها می‌‏‌رسد.

حداد عادل با اشاره به اینکه از یک طرف بر سطح تحریم‌ها افزوده می‌‏‌شود و بانک‌ها و کشتی‏‌های نفتی تحدید می‌‏‌شوند و از طرف دیگر جنگ روانی به راه می‌‏‌افتد، تصریح کرد: با استفاده از شبکه‏‌های ماهواره‏‌ای سعی می‌‏‌کنند دل مردم را با تحلیل‌‏های به اصطلاح کارشناسان‌شان خالی کنند و ملت را در مقابل نظام قرار دهند تا به واسطه این فشار‌ها مردم دست از حمایت و پشتیبانی از نظام بردارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح دو راهکار برون رفت از این وضعیت گفت: ما باید با دو روش خود را برای دوران تازه آماده کنیم: ابتدا آشنا کردن مردم نسبت به توطئه‌‏‌ها به صورت عاقلانه و نه شعاری، دوم اطمینان‌‏بخشی به مردم که با توکل بر خداوند نصرت و پیروزی به دست می‌‏‌آید.

وی در توضیح این مهم، شاهد مثال‌هایی از نیم قرن اخیر آورد و گفت: خدایی که در این مدت ۵٠ ساله "از سال ۴١ که نخستین جرقه‌‏های انقلاب توسط حضرت امام خمینی (ره) ایجاد شد، تاکنون" ما را یاری کرده، باز هم نصرت و یاری خود را نصیب ما خواهد کرد.

استاد فلسفه غرب دانشگاه تهران با اشاره به پیشرفت‌های دانشمندان جوان ایرانی در عرصه‏‌های مختلف علمی گفت: همه این‏‌ها نتیجه ایستادگی ملت است و ما اطمینان داریم که لطف خدا از این به بعد نیز شامل حال ما می‌‏‌شو، ان تنصر الله ینصرکم و ما باید برویم دنبال اینکه نصرت خدا مصداقش چیست.

رئیس مجلس هفتم با اشاره به شعارهایی که در چند سال اخیر توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب می‌‏‌شود، عنوان کرد: مضمون همه این شعار‌ها اقتصادی است و این نشان می‌‏‌دهد که رهبری از چندین سال پیش مثل یک دیدبان بیدار و هوشیار می‌‏خواسته‏‌اند ملت را برای چنین شرایطی بسیج و آماده کنند.

وی افزود: ما باید آماده باشیم برای پیکاری مجدد و سنگین با دشمن با عنوان اقتصاد مقاومتی که به فضل خدا در این زمینه نیز دشمن را شکست خواهیم داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: باید دلخوری‏‌ها را کنار بگذاریم و در این شرایط به دولت کمک کنیم. اگر دیدار اخیر اعضای دولت با رهبری را ارزیابی و تجزیه و تحلیل کنیم، در می‌‏‌یابیم که بنای معظم‌له به تضعیف دولت نیست بلکه بر حمایت است. البته این به آن معنا نیست که رهبری انتقادی نداشته باشند، اگر نقدی هم باشد در جلسات با دولت یا به طور خصوصی گوشزد می‌‏‌کنند.

حداد عادل با اشاره به هماهنگی همه قوا در جمهوری اسلامی ایران گفت: حواس‏مان باشد که امروز درگیر جنگ قوا و تشکل‏‌ها نشویم، اگر اشتباهی هم می‌بینیم به نحوی که بلندگوی دشمن نشویم، آن را اعلام کنیم.

حداد عادل، دستور کار فردای ملت را انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد و با بیان اینکه باید طوری برخورد کنیم که تحریم اقتصادی روی انتخابات ریاست جمهوری اثر نگذارد، گفت: بنده بدون اینکه روی شخص خاصی نظر داشته باشم، فکر می‌‏‌کنم رئیس جمهور آینده باید با رهبری انقلاب کاملاً هماهنگ باشد.

وی تجربیات گرانقدر رهبری انقلاب که از حضور و استقامت در خط امام به دست آورده است، برای مردم و مسئولان مغتنم شمرد و تأکید کرد: حال که از نعمت چنین رهبری عالم و مجاهد در راه خدا و روشن‏‌بین برخورداریم، قدر بدانیم و کاری نکنیم که دغدغه‌‏ای برای ایشان به وجود آوریم.

این نماینده مجلس یادآور شد: به هیچ وجه نباید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که با رهبری زاویه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید از گذشته عبرت بگیریم، گفت: اگر کسی از رهبری جلو بیافتد یا عقب بماند مملکت فلج می‌‏‌شود.

منبع : وب سایت شخصی غلامعلی حداد عادل

کد خبر 182479
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز