همشهری آنلاین: فرمانده ارتش مصر در کانال سوئز با تاکید بر اینکه قاهره تنها مسئول حفظ امنیت این آبراهه استراتژیک است، افزود: نیروی دریایی مصر تقاضای آمریکا در زمینه حمله به یک کشتی ایران را رد کردند.

فرمانده ارتش مصر در کانال سوئز

مهربه نقل از روزنامه الدستور نوشت: سرلشکر "مهاب ممیش" فرمانده سابق نیروی دریایی مصر و مسئول ارشد نظامی مصر در کانال سوئز در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای الحیات مصر اظهار داشت: آمریکا اخیرا از نیروی دریایی مصر تقاضا کرد که به یک کشتی ایرانی در حال عبور از کانال سوئز حمله کنیم که این تقاضا را رد کردیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها معتقد بودند این کشتی در حال انتقال سلاح به سوریه است، افزود: در روزهای آغازین انقلاب مصر نیز آمریکایی‌ها چندین فروند رزم ناو به کانال سوئز برای تامین امنیت آن اعزام کردند که با مخالفت مصر و مشاهده وجود ناوهای مصری در کانال سوئز، این منطقه را ترک کردند.

اظهارت شب گذشته سرلشکر ممیش که اخیرا از سمت فرماندهی نیروی دریایی مصر کنار گذاشته شده امروز به طور گسترده در رسانه‌های مصر بازتاب داشته است.

روزنامه الیوم السابع نیز با پوشش بخش دیگری از گفتگوی تلویزیونی سرلشکر ممیش به نقل از وی اعلام کرد: مصر تنها مسئول مدیریت و حفظ امنیت کانال سوئز است و تمامی تصمیمات سیاسی و فنی در این باره از سوی قاهره اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به تلاش مصر برای بالا بردن امنیت جهت عبور و مرور کشتی‌ها از کانال سوئز افزود: هرگونه اقدام نظامی در کانال سوئز غیر ممکن چون این کانال، آبراهه‌ای باریک است و تحرکات نظامی در آن بسیار مشکل است. البته نیروی دریایی مصر به طور کامل امنیت این کانال را بر عهده دارد.

کد خبر 182357
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز