مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با اعلام اجرای طرح «آب خام» در پایتخت، گفت: حدود ۹۶ درصد فضای سبز شهر تهران به وسیله آب خام آبیاری می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،علی محمد مختاری با اشاره به وجود ۱۵۵ قنات فعال در تهران افزود: حدود ۱۵۰ قنات نیمه متروکه نیز در شهر وجود دارد که اغلب در محدوده شمال پایتخت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران با استفاده از ظرفیت قنوات، سیستم آبرسانی فضای سبز شهر را توسعه می‌دهد، اظهارداشت: به همین خاطر بهسازی قنوات نیمه متروکه در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

مختاری گفت: علاوه بر این، اقداماتی همچون ساماندهی رود‌ها، چاه‌ها و مسیل‌ها به منظور تامین منابع آبی پایدار برای فضای سبز شهر تهران صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه آب چاه‌ها و قنوات سطح شهر باید کل فضای سبز پایتخت را پوشش دهد، به پیشرفت‌های صورت گرفته در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: حدود ۹۶ درصد کل فضای سبز درون‌شهری و برون‌شهری تهران با استفاده از آب خام آبیاری می‌شود.

مختاری وعده داد که تا پایان سال جاری صددرصد آبیاری فضای سبز شهری در پایتخت به‌وسیله آب خام صورت گیرد.

وی تصریح کرد: این در حالیست که در سال ۶۵ کل فضای سبز شهر تهران به وسیله آب شرب آبیاری می‌شد.

مختاری با بیان اینکه در بسیاری از نقاط شهر، بدون استفاده از پمپ و تنها از طریق اختلاف سطح، آب قنوات به سمت فضای سبز جاری می‌شود، گفت: به عنوان مثال هم‌اکنون از قنات باغ‌فردوس واقع در شمال خیابان ولیعصر (عج) برای آبیاری کل فضای سبز حاشیه بزرگراه مدرس استفاده می‌شود.

کد خبر 182324
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز