همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد که در آئین تجلیل از ورزشکاران و مدال‌آوران المپیک 2012 لندن سخن می‌گفت، تصریح کرد:‌ هیئت دولت برنامه تقدیر ویژه‌ای از آقای بنا دارد تا در مراسمی خاص نشان ملی به این مربی اعطا کند.

احمدی نژاد- بنا

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی گفت:‌ نشان ملی با تصویب دولت و ازسوی رئیس جمهور به افراد ویژه اعطا می‌شود.

رئیس جمهور با تاکید بر این که اگر اتفاقاتی بین فدراسیون جهانی کشتی "فیفا" و فدراسیون کشتی کشورمان پیش نمی‌آمد قطعاً کشتی‌گیران ما فنی‌ترین کشتی‌گیران المپیک معرفی می‌شدند، اظهار داشت: آقای بنا طبق قولی که پیش از آغاز بازی‌ها دادند با تلاش و کوشش زیاد کشتی فرنگی ما را بر قله جهان نگاه داشتند.

وی با رد برخی اظهار نظرها درباره کناره‌گیری بنا از سرمربی‌گری کشتی فرنگی، تاکید کرد:‌ بنا باید تا شش المپیک دیگر بر مسند سرمربی‌گری ایران بماند و طلاهای دیگری برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و روسای فدراسیون‌ها و مسئولین وزارت ورزش گفت: نتایج المپیک لندن بار دیگر نشان داد هر جا تصمیمی گرفتیم، و با یاد خدا اراده و حرکت کردیم موفق شدیم.

وی بایادآوری در پیش بودن دو آوردگاه مهم بازی‌های آسیایی و المپیک 2016 گفت: طبق قرارمان باید در رده‌بندی مدال‌ها از جایگاه چهارم به مکان دوم صعود کنیم ضمن آن که در بازی‌های چهار ساله آینده برزیل نیز باید از مکان 17 فعلی به جزو 10 کشور برتر جهان ارتقا یابیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد:‌ ما 53 ورزشکار اعزام کردیم و 12 مدال به دست آوردیم ،چرا نباید 250 نفر به این مسابقات گسیل کنیم تا تعداد مدال‌هایمان افزایش یابد.

وی از وزیر ورزش خواست با هدف‌گذاری دقیق و برنامه‌ریزی مناسب و بهره‌گیری از حداکثر توان در رشته‌های متنوع ورزشی، زمینه عزیمت تعداد بیشتری از ورزشکاران را در هر دو بخش زنان و مردان به دو آوردگاه پیش رو فراهم کند تا افتخار بیشتری نصیب ملت ایران شود.

پایان‌بخش سخنان رئیس جمهور "پیش به سوی اهتزاز پرچم ایران در همه عرصه‌ها " بود.

 

کد خبر 182295
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز