شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

سالمندی، برای بسیاری از انسان‌ها یک مرحله ترسناک تلقی می‌شود؛ مرحله‌ای که انسان بسیاری از توانایی‌های خود را از دست می‌دهد و مهم‌تر از همه سلامتی‌اش در معرض رویدادهای ناگواری که به وضعیت سنی‌شان مربوط می‌شود، قرار می‌گیرد.

پیری

اما واقعیت این است که می‌توان با تدبیر و برنامه‌ریزی و البته اراده‌ای قوی از همان میانسالی، دوران سالمندی باشکوهی را برای خود برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم دست‌کم بر بسیاری از مشکلاتی که در این سنین گریبان افراد را می‌گیرد، فائق آییم.در این زمینه گیاه درمانگران پیشنهادها و برنامه‌هایی دارند که به نوعی تا حد امکان با تهاجم پیری مبارزه می‌کنند. مصرف گیاه ژینکو یکی از نخستین پیشنهادهاست.

طی مطالعات متعدد دانشمندان اروپایی نشان داده شده ژینکو جریان خون را در مغز بهتر می‌کند و به بیماران مبتلا به آلزایمر و دیگر انواع فراموشی نیز کمک می‌کند تا تفکر بهتر، احساس خوب بودن و به‌خاطر آوردن در ایشان بهبود یابد. به همین دلیل نیز در اروپا بسیاری از سالمندان به‌طور منظم مقادیر استانداردی از عصاره ژینکو را مصرف می‌کنند. کپسول‌های استاندارد عصاره ژینکو امروز در داروخانه‌های معتبر گیاهی یافت می‌شود.

همچنین طی مطالعات ژاپنی، سیر علاوه بر داشتن خاصیت‌های آنتی‌بیوتیکی و ضد‌ویروسی و همچنین کنترل فشار خون و کلسترول خون بر نشانه‌های فیزیولوژیکی پیری و کاهش حافظه نیز تأثیر می‌گذارد. آویشن نیز به توصیه گیاه درمانگران یکی از منابع غنی مواد ضد‌پیری است که حتی به‌صورت جذب از راه پوست هم می‌تواند مفید باشد برای همین برخی در آب وان برای استحمام نیز از آن استفاده می‌کنند. برای رفع ناراحتی‌های گوارشی و سوءهاضمه دوران سالمندی نیز مصرف نعناع فلفلی به‌خاطر خاصیت‌های آنتی‌اکسیدانی‌اش که در ضمن از ابتلا به سرطان هم جلوگیری می‌کند، توصیه می‌شود.

کد خبر 182242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز