همشهری آنلاین: مردی استرالیایی که طی 20 سال گذشته به تنهایی در جزیره‌ای دورافتاده زندگی کرده و به رابینسون کروزوئه استرالیا شهرت دارد، اکنون باید بهشت انفرادی خود را برای همیشه ترک کند.

جزیره Restoration

این مرد که سالهای پایانی دهه 60 زندگی خود را پشت سر می‌گذارد، پس از اینکه 10 میلیون دلار سرمایه خود را در بازار سهام از دست داد، به این جزیره نقل مکان کرد تا در آرامش و سکوت به زندگی بپردازد.

دیوید گلاشین یا رابینسون کروزوئه استرالیا از سال 1993 تا کنون به همراه سگش کوآسی در این جزیره اقامت داشته‌است، پس از باختن 10 میلیون دلار سرمایه در بازار سهام و فروپاشیده شدن زندگی مشترکش، به این جزیره نقل مکان کرد. وی از تنهایی و حریم خصوصی که در اختیار دارد لذت می برد و خود را خوشبخت‌ترین فرد روی کره زمین می‌داند.

جزیره Restoration

وی غذای خود را از ماهی‌ها و خرچنگ‌های جزیره،‌موز و نارگیل و دیگر میوه‌های محلی تامین می‌کند و برای خود باغچه‌ای از سبزیجات تهیه کرده‌است. گلاشین به اینترنتی خورشیدی دسترسی داشته و هر‌ از گاهی نگاهی به بازار سهام می‌اندازد.

با این‌همه روزهای خوشی آقای گلاشین رو به پایان است زیرا وی به حکم دادگاه به دلیل اینکه نتوانسته در این جزیره محل اقامت توریستی بنا کند، باید جزیره را تخلیه کند. وی به شرط ساختن سکونتگاهی توریستی در این جزیره اجازه اقامت در آن را دریافت کرده بود. وی تعهد داده بود که به همراه شریک تجاری‌اش در این جزیره سکونت‌گاه‌های توریستی و تجهیزات ماهی‌گیری به ارزش 200 هزار دلار تاسیس خواهد کرد و در پی اجرا نشدن این تعهد،‌ دادگاه عالی کوئینزلند دستور بازپس‌گیری جزیره را صادر کرده‌است.

گلاشین به همراه سگش

در هزار و 500 مایلی شمال بریزبین قرار گرفته و اکنون به محل سکونت گلاشین تبدیل شده‌است. وی‌ گاه و بی‌گاه مهمانانی ناخوانده داشته‌، اما در بیشتر مواقع تنها بوده‌است. گلاشین در وب‌سایتش ادعا کرده که مجوز ساخت سکونت‌گاه‌هایی را در جزیره در اختیار داشته و سرمایه‌گذاران را دعوت به سرمایه‌گذاری برای ساخت اماکن مسکونی توریستی در این جزیره کرده،‌ اما دادگاه وی و شریک تجاری‌اش را متجاوز نامیده و حکم تخلیه جزیره را صادر کرده‌است.

گلانشین در پاسخ به این سوال تلگراف، که اگر مجبور به ترک جزیره شود چه خواهد کرد پاسخ داد هیچ نظری ندارم، من درمورد اینجور مسائل فکر نمی‌کنم. من امروز زندگی می‌کنم، شاید فردا اصلا زنده نباشم.

کد خبر 182157
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز