همشهری آنلاین: رئیس شورای ثبت آثار فرهنگی و تاریخی استان آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی از راه‌اندازی نخستین موزه مطبوعات کشور در خانه حریری یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی شهر تبریز خبر داد.

مطبوعات

به گزارش ایسنا، تراب محمدی در بازدید از مرمت خانه حریری تبریز که به همراه مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان و رئیس انجمن صنفی‌روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی صورت گرفت، اظهار کرد: خانه حریری تبریز محلی است که پس از اتمام عملیات مرمتی بخشی از آن به موزه مطبوعات تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای مراحل پایانی عملیات مرمت این بنا افزود: مرمت خانه حریری تبریز بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار سال 91 و قدردانی از تلاش اصحاب رسانه، از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به جامعه مطبوعاتی آذربایجان‌شرقی هدیه می‌شود.

محمدی با اشاره به زیبایی‌ها و موقعیت ممتاز این خانه خاطرنشان کرد: تعداد زیاد نقاشی‌های دیواری، تنوع طرح و نقش و رنگ و موضوعات جالب توجه عصر قاجار و وجود سبک نگارگری دوره قاجار تبریز خانه حریری را در میان خانه‌های تاریخی آذربایجان‌شرقی و حتی کشور دارای جایگاه ویژه کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نقش اصحاب رسانه در جلوگیری از تخریب‌ها و اتفاقات ناگوار حوزه میراث فرهنگی و تاریخی استان را کلیدی و موثر خواند و گفت: راه‌اندازی نخستین موزه مطبوعات کشور در تبریز به عنوان شهر اولین‌ها، هدیه‌ای به منظور سپاس و قدردانی از فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی آذربایجان‌شرقی است.

خانه حریری که در خیابان تربیت تبریز واقع شده، به شماره 2242 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، آخرین ماه‌های عملیات مرمتی خود را سپری می‌کند.

کد خبر 180687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز