همشهری‌آنلاین: وکیل فائزه هاشمی با تائید خبر خروج موکلش از ایران گفت : موکلم برای خروج از کشور منع قانونی نداشت و به زودی به ایران باز می‌گردد.

محمود علیزاده طباطبائی درباره خروج موکلش از ایران گفت : همانطور که در اخبار آمده بود موکل چند روز قبل برای انجام کارهای سال تحصیلی جدید از ایران و به طور قانونی خارج شد البته من از مقصد وی هیچ اطلاعی ندارم.

وی با اشاره به اینکه موکلش به زودی به ایران باز می‌گردد افزود : خانم فائزه هاشمی هیچ منعی برای خروج از ایران نداشت. وی در پرونده‌ای محکوم شده که هنوز حکم آن اجرا نشده است. در پرونده‌های قضائی اگر افراد در مظان اتهام باشند برای آنها قرار قانونی صادر می‌شود. حال این قرار می‌تواند کفالت، وثیقه و یا بازداشت باشد. فرد هم با سپردن قرار صادر شده آزاد می‌شود. در این پرونده هیچ مرجعی موکلم را ممنوع الخروج نکرده بود پس سفر وی هیچ مشکلی نداشته است.

علیزاده طباطبائی همچنین درباره انتشار مصاحبه‌ای از وی مبنی بر اینکه فائزه هاشمی به دلیل نبود جا در زندان زندانی نمی‌شود و واکنش رئیس سازمان زندان‌ها به این موضوع به مهر گفت : خبرنگاری در مورد زمان اجرای حکم پرسید که من در پاسخ گفتم هزاران نفر حکمشان قطعی شده اما اجرا نشده است. تا زمانی که دادستان فردی را به زندان معرفی نکند او حکمش اجرا نمی‌شود. در حال حاضر ما شاهد افزایش 40 درصدی زندانیان هستیم در حالیکه هیچ زندانی اضافه نشده است. بنده موکلی دارم که یک سال است حکم مجازاتش قطعی شده اما اجرا نشده است.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد؛ قرار ممنوع الخروج یک قرار مستقل است که تاکنون برای موکلم صادر نشده و خروج وی کاملا قانونی بوده و نیاز به این همه جنجال نبود. وی با پایان یافتن سفر کاری خود به ایران بازمی‌گردد.

هفته گذشته یکی از سایت‌ها فیلمی را منتشر کرد که فائزه هاشمی را در فرودگاه و در حال خروج از کشور نشان می‌داد. پس از انتشار این فیلم اظهار نظرهای مختلفی در مورد خروج فائزه و مقصد او مطرح شد.

شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی سیزدهم دی ماه سال گذشته، فائزه هاشمی را به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به 6 ماه حبس و 5 سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم کرد؛ که این حکم با تایید دادگاه تجدید نظر تهران لازم الاجرا است.

کد خبر 180535
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز