همشهری آنلاین: رییس اورژانس کشور از استقرار 1300 پایگاه امدادی در نقاط مختلف کشور و در نظر گرفتن 2هزار و 200 دستگاه آمبولانس در طرح امداد نوروزی امسال خبر داد

دکتر فرزاد پناهی در مصاحبه با ایسنا گفت: ‌پایگاه‌های امدادی در یکهزار و 300 نقطه کشور مستقر هستند و از این تعداد 670 پایگاه، امداد جاده‌ا‌ی بوده و بقیه در شهرها استقرار دارند.

وی افزود: البته حدود 330 پایگاه شهری در امدادهای جاده‌ای نیز شرکت خواهند کرد و به این ترتیب حدود یک هزار پایگاه جاده‌ای پیش‌بینی شده که برای ارایه خدمت به مردم ‌آمادگی کامل را دارند، بنابراین با وجود 25 هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور، در هر 25 کیلومتر، یک پایگاه امدادی در نظر گرفته شده است.

دکتر پناهی با بیان این که با تمهیدات اتخاذ شده، پوشش امدادی طرح امداد نوروزی امسال نسبت به سال گذشته، 10 تا 15 درصد افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، 106 نقطه شناسایی شد که با پایگاه‌های امدادرسانی فاصله زیادی داشتند، بنابراین با همکاری سازمان هلال‌احمر، این نقاط نیز تحت پوشش امدادی قرار گرفتند.

رییس اورژانس کشور با بیان این که دو هزار و 200 آمبولانس برای سیستم امدادرسانی در نظر گرفته شده است، گفت: هلال‌احمر نیز 530 آمبولانس، 9 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 7 بالگرد امدادی برای این سیستم در نظر گرفته است. این در حالیست که اورژانس کشور هم 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 50 موتور آمبولانس و 10 بالگرد امدادی برای پوشش امدادی نوروز در نظر گرفته است.

وی افزود: اورژانس کشور 65 ایستگاه سلامتی با حضور پزشک، پرستار و کارشناسان فوریت‌های پزشکی نیز ایجاد کرده و در همین راستا هلال‌احمر نیز در 400 پایگاه امدادرسانی خود حضور پزشک و فوریت‌های پزشکی را پیش‌بینی کرده است.

دکتر پناهی با بیان این که پوشش امدادی امسال نسبت به سال‌های گذشته مطلوبتر خواهد بود، گفت: با این حال مطمئنا پوشش 100 درصدی نخواهیم داشت، چراکه حتی در کشورهای توسعه یافته حداکثر پوشش امدادی 80 درصد و در سایر کشورها زیر 20 درصد است.

وی ادامه داد: پوشش امدادی اورژانس کشور پیش از نوروز، 40 درصد بوده، ولی با گسترش سازمان هلال‌احمر و همکاری با سیستم اورژانس کشور، پوشش امدادی طرح امداد نوروزی امسال به بالای 70 درصد می‌رسد.

رییس اورژانس کشور در پایان گفت: تیم‌های امداد هوایی اورژانس کشور در استان‌های خراسان، شاهرود، تهران، اصفهان، شیراز، کرمان، سیستان و بلوچستان، بندرعباس، خوزستان، کرمانشاه مستقر شده‌اند و بزودی در دو استان دیگر نیز این نیروها مستقر خواهند شد.

کد خبر 18053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز