همشهری آنلاین: تیم فوتبال پرسپولیس در هفته‌ی چهارم لیگ برتر فوتبال دومین شکست را تجربه کرد

به گزارش ایسنا، شاگردان مانوئل ژوزه که از سه دیدار قبلی یک‌پیروزی، یک تساوی و یک شکست اندوخته بودند، در هفته‌ی چهارم رقابت‌ها مقابل صبای قم با دو گل تن به شکست دادند.

گل نخست این بازی روی شوت زمینی بیات در دقیقه‌ 72 به ثمر رسید. محسن بنگر که پیش از این یک پنالتی به حریفان داده بود، باز هم مرتکب خطا شد و یک ضربه پنالتی تقدیم صبا کرد که صادقی در دقیقه‌ی 83 آن را به گل تبدیل کرد.

صبا در وقت‌های تلف شده گل دیگری را به ثمر رساند، اما محسن ترکی که قضاوت این دیدار را بر عهده داشت آوانتاژ نداد و اعلام خطا کرد تا شکست پرسپولیس مقابل هواداران خودی سنگین‌تر نشود.

ارزیابی ژوزه

سرمربی پرسپولیس گفت که پرسپولیس با ترس بازی می‌کند و بازیکنان این تیم به کار روانشناسی نیاز دارند.

به گزارش ایسنا، مانوئل ژوزه در نشست خبری پس از بازی پرسپولیس و صبا اظهار کرد: بازیکنان ما تلاش زیادی برای بردن کردند، آن‌ها نمی‌خواستند بازنده باشند اما انگار مسئولیت سنگینی به روی دوش‌شان است. ما می‌خواستیم برنده باشیم و دوندگی زیادی هم داشتیم اما با ترس نمی‌شود بازی کرد. این دومین مسابقه‌ای است که پرسپولیس با ترس بازی می‌کند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم باید روی این تیم کار روانشناسی کرد و قطعا این کار را انجام می‌دهم، شاید از این طریق جواب بگیریم. ما فرصت‌هایی که حریف می‌خواست به آن‌ها دادیم. نیمه اول که اصلا خوب بازی نکردیم و تنها یک فرصت در دقیقه 33 به دست آوردیم. حتی پاس‌های درست هم نداشتیم چون با استرس و حالت عصبی کار می‌کردیم.

ژوزه ادامه داد: من برای کاهش استرس تیم و آرام کردن بازیکنان دو بازیکن 34 ساله و 35 ساله یعنی مهدوی کیا و کریمی را به زمین فرستادم، اوضاع خیلی آرام نشد اما باکیفیت‌تر شدیم. در نیمه دوم شانس‌های برد زیادی داشتیم اما یک اشتباه دفاعی باعث شد گل اول را بخوریم. در ادامه باز هم شانس مساوی کردن داشتیم اما دوباره یک اشتباه دیگر پنالتی به حریف داد، بنابراین این یک مشکل است و باید آن را برطرف کنیم. وقتی از نظر فکری شرایط خوبی داشته باشید می‌توانید نتیجه بازی را عوض کنید اما این تیم از باختن هم می‌ترسد، ظاهرا وضعیت فصل پیش پرسپولیس تاثیر منفی روی بازیکنان گذاشته است. ما شروع بدی داشتیم. مدتی تعطیل هستیم که بعضی از بازیکنان به تیم ملی می‌روند اما روی سایر بازیکنان از نظر فکری کار می‌کنیم.

ژوزه در پاسخ به این سوال که گذشته از مسائل روانشناسی و فکری چرا از نظر فنی خوب نیستید؟ گفت: فکر و ذهن، بدن‌ها را آماده می‌کند و همین طور با بدن‌ها می‌شود به لحاظ فنی خوب بود. این‌ها به یکدیگر متصل هستند. بازیکنان پرسپولیس از نظر فیزیکی خیلی آماده‌اند اما به لحاظ فکری مشکل دارند.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به اینکه پرسپولیس در این فصل بازیکنان جدید زیادی گرفته است و آن‌ها که اصلا فصل گذشته در پرسپولیس نبودند، اظهار کرد: این را قبلا هم گفته‌اند که بازیکنان جدید ما از تیم‌های کوچک به پرسپولیس آمده‌اند، بازی در تیم‌های بزرگ فرق می‌کند و طول می‌کشد که به شرایط عادت کنند، ما وقت نداشته و نداریم و باید هرچه زودتر آماده شویم.

ژوزه در واکنش به این مطلب که سپاهان و ذوب آهن تیم‌های کوچکی نیستند که بازیکنانشان را به پرسپولیس داده‌اند،گفت: اما این بازیکنان با حضور در پرسپولیس احساس می‌کنند مسئولیت‌شان سنگین‌تر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که گذشته از همه این حرف‌ها آیا بنا ندارید حاشیه‌های اطراف تیم که بعضا باعث شده مهدی مهدوی کیا که همواره از بازیکنان آرام فوتبال ما بوده علیه کسی صحبت می‌کند و به نظر حاشیه‌های مختلفی اطراف تیم است را از بین ببرید؟ اظهار کرد: مهدوی کیا مثل کریمی از بازیکنان باتجربه ماست. شاید مشکلات شخصی داشته باشند که این به تیم مربوط نمی‌شود. مسئولیت آن‌ها سنگین است اما هنوز این احساس مسئولیت به طور کافی در زمین اجرا نشده است.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد ویروسی به جان تیم پرسپولیس افتاده و در تمام اجزای این تیم نیز رخنه کرده، گفت: عصبی بودن این ویروس است. ما 14 بازیکن جدید گرفتیم. فصل پیش هم پرسپولیس شرایط خوبی نداشته است. همه بازیکنان جمع شده‌اند تا اوضاع تیم را درست کنند اما وضعیت ذهنی آن‌ها برای من یک سورپرایز منفی بود. آن‌ها فکر نکردند که فشار زیادی را باید تحمل کنند چرا که تماشاگران انتظار دارند در هر بازی برنده باشند. این فشار به ضرر ما تمام می‌شود. من از تماشاگران می‌خواهم که فشار را به بازیکنان وارد نکنند. من مسئولیت تمام نتایج پرسپولیس را بر عهده می‌گیرم و اگر می‌خواهند فشاری وارد کنند به من وارد کنند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید نتایج ضعیف پرسپولیس کارنامه شما را هم خراب می‌کند؟ گفت: من این شرایط را قبول کرده‌ام که به پرسپولیس آمده‌ام. من آمده‌ام که وضعیت این تیم را عوض کنم و اکنون سخت‌ترین دوران شغلی‌ام را می‌گذرانم. دنبال بهانه‌جویی نیستم.

کد خبر 180060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز