شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین شبکه اجتماعی مجازی ویژه کودکان با هدف ارائه اطلاعات صحیح، مفید و علمی در رشته‌های پزشکی، روانشناسی و تغذیه کودکان به والدین و با کسب مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در شهریورماه آغاز به کار می کند.

روزانه میلیونها کودک و نوجوان در کشور وارد فضای مجازی می شوند و خود را در زمره کاربران فضای مجازی قرار داده اند براین اساس خانواده ها برای کنترل و محافظت فرزندان خود از خطرات آسیب های مجازی باید آنها را راهنمایی کرده و همراه آنان در فضای گسترده مجازی گام بردارند؛ والدین باید به کودکان خود، اطلاعات لازم درباره فضای مجازی را بدهند و به آنان بیاموزند که از دادن اطلاعات شخصی به افراد غریبه در فضای مجازی، خودداری کرده و به آنها اعتماد نکنند.

moreکودکان و شبکه‌های اجتماعی

به گزارش مهر، بر این اساس یکی از اهداف ایجاد نخستین شبکه اجتماعی ویژه کودکان ایرانی که با نام «نی نی فیس» قرار است آغاز به کار کند فراهم ساختن فضایی برای کودک و والدین آنها است تا با بهره‌گیری از فضای مجازی و آموزش نحوه استفاده از این فضا آینده‌ای روشن را متصور شوند.

این شبکه اجتماعی که معتقد است امنیت کودکان در فضای مجازی را عهده‌دار است و فضای سالم مجازی را برای کودکان مهیا می‌کند به نشانی اینترنتی www.niniface.com توسط شرکت اندیشه والا کسری و با اخذ مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی و مدیریت می‌شود و ضمن پرداختن به مسائل آموزشی و فرهنگسازی در فضای مجازی نگاهی ویژه به موضوع روانشناسی،پزشکی و تربیتی کودکان خواهد داشت.

راه اندازی این پایگاه اینترنتی با هدف ایجاد بستری مناسب برای آشنا کردن کودکان با فضای مجازی انجام می‌شود و در طراحی آن دقت بسیاری بر ایجاد جذابیت‌های استفاده از اینترنت برای خانواده‌ها بر مبنای اصول فرهنگی کشورمان صورت گرفته ‌است.
جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای مرتبط با کودکان و ایجاد جایگاه سالانه برای ارزیابی محصولات مرتبط با موضوع دوران بارداری مادر، نوزادی، کودکی و نوجوانی از جمله اهداف تاسیس این شبکه مجازی خواهد بود.

از آنجا که ارائه اطلاعات بدون داشتن هیات علمی در اولین شبکه اجتماعی کودکان امکان پذیر نخواهد بود هیات علمی متشکل از 14 پزشک حاذق در رشته‌های مختلف اطلاعات به روز خود را به کاربران اولین شبکه اجتماعی ویژه کودکان و والدین ارائه می‌دهند.

 

کد خبر 179825
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز