سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور درباره اعلام نتیجه اولیه کنکور و صدور کارنامه اولیه برای داوطلبان گفت: نتایج اولیه کنکور سراسری ساعت 14 فردا ۱۱ مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود که مجازین باید در زمان تعیین شده انتخاب رشته کنند.

میوه‌های شیشه‌ای

به گزارش ایلنا، ابراهیم خدایی در نشست خبری اعلام نتایج اولیه کنکور ۹۱ با اشاره به اینکه نتایج کنکور امسال زود‌تر از موعد آماده شد گفت: در روند آزمون سراسری که از آذر ماه شروع شد حدود یک میلیون و ۶۶ هزار نفر ثبت نام کردند و حدود ۹۳۵ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر شدند که آمار غایبین ۱۲و 55 صدم درصد بود که نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

 وی افزود: نتایج اولیه آزمون سراسری فردا ۱۱ مرداد ماه اعلام می‌شود و ساعت ۱۴ بعد از ظهر بر روی سایت سنجش قرار خواهد گرفت.

 خدایی افزود: براساس ظرفیت‌هایی که اعلام شده است ظرفیت نهایی ۵۷۳ هزار نفر است که این ظرفیت مورد تایید دانشگاه‌ها و شورای گسترش آموزش عالی قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: راهنمای انتخاب رشته تا آخر این هفته در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت از روز ۱۷ مرداد تا ۲۳ انتخاب رشته کنند.

 وی اضافه کرد: در ارتباط با راهنمای پذیرفته شدگان و مجازین به انتخاب رشته، ویژه نامه‌ای در هفته نامه سنجش منتشر شده که داوطلبان می‌توانند با مطالعه آن انتخاب رشته دقیق تری داشته باشند.

 سرپرست سازمان سنجش تاکید کرد: ۴۵۲هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه شده‌اند و سایر مجاز شده‌ها می‌توانند در نوبت‌های دیگر انتخاب رشته کنند.

کد خبر 179462
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز