دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا برای اولین بار برای درخواست همکاری و کمک از هکر‌ها در کنفرانسی که با حضور گروه‌های مختلفی از هکرها در لاس‌وگاس برگزار شد،‌حضور پیدا کرده و سخنرانی کرد.

هکرها

کیث الکساندر بدون به تن داشتن لباس فرم نظامی و درحالی که لباس فرم هکرها یعنی تی‌شرت و شلوار جین به تن داشت در کنفرانس سالانه DefCon حضور پیدا کرد تا طی یک سخنرانی از هکرها دعوت به همکاری کند.

وی در سخنرانی‌اش گفت: در این اتاق، همین اتاق، نبوغی قرار گرفته که کشور برای محافظت از فضای سایبری‌اش به آن نیاز دارد، ما به این نبوغ نیاز داریم. حضور الکساندر در بزرگترین کنفرانس هکرها در آمریکا که معمولا روابط خوبی نیز با مقامات فدرال ندارد،‌ دستاوردی بزرگ برای DefCon به شمار می‌رود. این کنفرانس بسیار قدیمی‌تر،‌ غیر‌رسمی‌تر و وسیع‌تر از کنفرانس کلاه‌سیاه‌ها است که از روز پنجشنبه در لاس‌وگاس آغاز به کار خواهد کرد.

در این کنفرانس رمزنگاران،‌برنامه‌نویسان و محققان امنیت شبکه و اعضایی از ارتش و نهاد‌های قانونی در کنار یکدیگر به تبادل اطلاعات می‌پردازند و در عین حال مهارت‌های هکری خود را به نمایش می‌گذارند. برای مثال یکی از گروه‌های حاضر در کنفرانس به نام شبکه نینجاها، شبکه‌ای محرمانه از گوشی‌های موبایل را در حین برگزاری کنفرانس به وجود آورد که اعضای این گروه می‌توانستند از طریق آن در حین اجرای برنامه‌های مختلف با یکدیگر صحبت کنند.

ژنرال کیث الکساندر

سخنرانی الکساندر در این کنفرانس بدون دردسر نیز نبود و عده‌ای از هکرهای بدگمان به مقامات فدرال، در حین سخنرانی وی اختلال ایجاد کردند. در بخشی از این سخنرانی،‌الکساندر گفت گاهی شما هکرها مجرم تلقی می‌شوید،‌اما از دید من آنچه شما برای کشف آسیب‌پذیری‌های سیستمهای ما‌ انجام می‌دهید قطعا ضروری و مورد نیاز است. در پی بیان این جمله یکی از هکرهای حاضر در سالن فریاد کشید: پس دستگیر کردن ما را متوقف کنید!

الکساندر پیش از این در سخنرانی دیگری به آماده نبودن آمریکا برای مقابله با حملات سایبری اشاره داشته و اعلام کرده بود ایالات متحده برای یک حمله سایبری جدی آمادگی ندارد و با اینکه قدرت دفاع سایبری این کشور در حال قوی‌تر شدن است،‌اما هنوز کارهای زیادی باید در این زمینه انجام شود. به  گفته وی درصورتی که میزان مقاومت سایبری یک کشور را از 1 تا 10 رتبه بندی کنیم، آمریکا  در رتبه 3 قرار گرفته است.

کد خبر 179287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز