سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۰۴:۲۱
۰ نفر

گروه شهرستان‌ها: دمای گرم‌ترین نقطه زمین در سال91 (2012میلادی) هم به ثبت رسید.

شاید برای برخی جالب باشد که بدانند این نقطه در ایران و در منطقه گندم بریان استان کرمان قرار دارد و البته نه فقط امسال که چند سالی است به‌عنوان گرم‌ترین نقطه روی زمین شناخته می‌شود.

البته این روزها نقطه داغ زمین برای خیلی‌‌ها چندان خوشایند هم نیست. درحالی‌که دمای 70/7درجه سانتی‌گراد در گندم بریان کرمان چند روز پیش به ثبت رسید و هم‌اکنون یک‌گروه تحقیقاتی از دانشگاه شیراز مشغول کار ‌روی همین موضوع هستند.‌کمی آن طرف‌تر مردم شهر شهداد فقط گاهی نیمه‌های شب‌ از خانه بیرون می‌آیند و حتی بسیاری از آنها گرمای طاقت‌‌فرسای کویر را تاب نیاورده و مهاجرت کرده‌اند.

شهداد که در 90کیلومتری کرمان واقع شده است این روزها دمایی بین 52 تا60 درجه سانتی‌گراد دارد و رطوبت نیز در آنجا روزبه‌روز کمتر می‌شود. این در حالی است که با وجود گرمای شدید و لزوم استفاده بیشتر مردم از آب و برق، هنوز تصمیمی برای تعریف تعرفه مناطق گرمسیر در این بخش تاریخی و گرمسیر کرمان گرفته نشده است و هزینه سنگینی از این جهت به مردم تحمیل می‌شود.

به گزارش مهر بخشدار شهداد درخصوص گرمای این شهر و مشکلات موجود گفت: شدت گرما به حدی است که پس از باز کردن شیر آب باید حداقل 20دقیقه برای متعادل شدن آب صبر کرد. وی افزود: تعطیلی روز پنجشنبه به مسئولان محلی واگذار شده اما به‌دلیل اینکه اطلاع‌رسانی مناسبی درخصوص تعطیلی روز پنجشنبه در شهداد انجام نمی‌شود مجبوریم برای سهولت انجام کارهای اداری برای مردم این روز را تعطیل اعلام نکنیم اما این آمادگی وجود دارد درصورتی که رسانه‌ها همکاری کنند پنجشنبه را تعطیل کنیم. وی بیان کرد: اکثر درختان سوخته‌اند و آب شهداد به‌خاطر خشکسالی یک‌بیستم شده است و امکان کشاورزی وجود ندارد.

کد خبر 177765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز