گروه اجتماعی: شوراهای انجمن اولیا و مربیان در مراکز استان‌ها، مناطق و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در انجمن اولیا و مربیان با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: با مصوبه شورای عالی این انجمن درباره تشکیل شوراهای انجمن اولیا و مربیان مناطق و استان‌ها، از این پس مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده حداقل معادل 50 درصد حق مشاوره‌ای مراکز خصوصی را از خانواده‌ها و دانش‌آموزان اخذ می‌کنند.

ابوالفضل خادمیان با اشاره به تصویب شیوه‌نامه مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده انجمن اولیا و مربیان، افزود: بر این اساس اخذ وجه در این مراکز به منظور بالا بردن سطح کیفی خدمات صورت می‌گیرد، اما خانواده‌های بی‌بضاعت با تشخیص شوراهای انجمن اولیا و مربیان از پرداخت این هزینه معاف هستند.

به گفته وی بر اساس شیوه‌نامه جدید مقرر شده است طرح پشتیبانی علمی این مراکز به منظور آموزش کارکنان و به‌روز کردن تجهیزات آنها راه‌اندازی ‌شود.

وی همچنین طرح مشاور سیار در مناطق محروم، تشکیل گروههای مصاحبه‌ کننده با متقاضیان کار در این مراکز توسط استانها و مناطق مربوطه و مشاوره مذهبی را از جمله موارد در نظر گرفته شده در شیوه‌نامه برشمرد.

خادمیان با اعلام کمک 3 میلیارد و 500 میلیون ریالی سال گذشته دولت و آموزش و پرورش به مراکز مشاوره خانواده 12 منطقه محروم کشور، اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان در نظر دارد پیشنهاد خود مبنی بر ثبت این مراکز به عنوان آموزشگاه در سیستم «بکفا» را با حداقل سه نیروی کادری (یک مدیر و دو مشاور) به مسئولان ارائه دهد.

خادمیان وظایف این شوراها را نیازسنجی، برنامه‌ریزی و نظارت بر انجمن‌های اولیا و مربیان در سطح مدارس خواند و با اشاره به نقش مؤثر و پر اهمیت خانواده‌ها در کشور از رئیس جمهوری و مسئولان کشور خواست تا شورای عالی خانواده را به ریاست رئیس جمهوری تشکیل دهند تا با این اقدام مرجع خانواده‌ها در هنگام بروز مشکلات مشخص شود.

کد خبر 17774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز