گروه بین‌الملل: در ‏ادامه اعتراض‌های ‏مردمی در مصر به ‏سفر هیلاری کلینتون، ‏وزیر خارجه ‏آمریکا، این ‏اعتراض‌ها در آخرین ‏روز از این سفر به ‏اوج خود رسید.

 یکشنبه ‏عصر وقتی کلینتون ‏برای افتتاح دفتر ‏کنسولگری آمریکا ‏به اسکندریه ‏رفته بود با خشم ‏مردم معترض مصری ‏روبه‌رو شد. صدها ‏نفر با حضور سر ‏راه عبور ‏خودروهای حامل ‏کلینتون و هیأت ‏همراه، به سوی او ‏تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی ‏و لنگه‌کفش پرتاب ‏کردند. آنها همچنین ‏شعار می‌دادند که ‏کلینتون برو! ‏تخم‌مرغ‌ها و ‏گوجه‌فرنگی‌ها و ‏لنگه‌کفش‌های پرتاب‌‏شده به چند محافظ ‏امنیتی هیأت همراه ‏کلینتون برخورد ‏کرد و آنها سریع محل ‏را ترک کردند. ‏گروهی از معترضان ‏مصری همچنین شعارهای ‏‏مونیکا... ‏مونیکا را در ‏اشاره به رسوایی ‏اخلاقی بیل ‏کلینتون، ‏رئیس‌جمهوری سابق ‏آمریکا با مونیکا ‏لوینسکی در کاخ ‏سفید، سردادند.

‏ معترضان مصری ‏همچنین روز شنبه ‏در بیرون هتل محل ‏اقامت کلینتون ‏شعارهایی علیه ‏آمریکا سردادند ‏و اخوان‌المسلمین ‏و محمد مرسی، ‏رئیس‌جمهور را به ‏خاطر دیدار با ‏وزیر خارجه ‏آمریکا محکوم ‏کردند. ‏ از سوی دیگر ‏برخی از اعضای ‏اخوان‌المسلمین ‏برای حفاظت از ‏سفارت آمریکا در ‏قاهره در برابر ‏تظاهرات ‏کنندگانی که ‏مخالف ورود ‏کلینتون به مصر ‏بودند، تجمع ‏کردند.

‏ دیروز کلینتون ‏از مصر به ‏سرزمین‌های ‏اشغالی رفت و در ‏نخستین ساعت بعد ‏از ورودش در ‏تل‌آویو با شیمون ‏پرز، رئیس رژیم ‏صهیونیستی دیدار ‏کرد. گفته می‌شود ‏در این سفر یکی ‏از اصلی‌ترین ‏موضوعات، تأثیر ‏تحولات جدید مصر ‏بر تل‌آویو ‏بوده‌است. ‏کلینتون درباره ‏روابط مصر و ‏تل‌آویو با ‏رئیس‌جمهور ‏اسلامگرای مصر ‏گفت‌وگو کرده و ‏حالا احتمالا ‏نتایج این دیدار ‏را به اطلاع ‏مقامات اسرائیلی ‏می‌رساند. پیروزی ‏اسلامگرایان در ‏مصر نگرانی رژیم ‏صهیونیستی را به ‏شدت برانگیخته و ‏این رژیم را به ‏وحشت ‏انداخته‌است. ‏ کلینتون دیروز ‏بعد از دیدار با ‏پرز در یک ‏کنفرانس خبری ‏مشترک گفت: ‏تل‌آویو و واشنگتن ‏منافع مشترک و ‏نگرانی‌های ‏امنیتی یکسانی ‏دارند.

کد خبر 177726
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز