دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتباط هزاران نفر از ساکنان بخش‌های جنوبی ژاپن به واسطه سیل شدیدی که به دلیل بارش شدید باران در ژاپن آغاز شده با شهرهای اطراف قطع شده و دست کم 26 نفر در این سیلاب جان خود را از دست داده‌اند.

سیل

تخلیه زودهنگام شهرها باعث شد تعداد زیادی از ساکنان از این مناطق دور شده و پس از کاهش باران به خانه‌های خود بازگردند. اما هزاران نفر به واسطه لغزش زمین و یا سقوط درختان در مناطق کوهستانی محاصره شده‌اند.

بیش از سه هزار نفر از ساکنان یامه در فوکووکا در جنوب غرب ژاپن،‌جایی که جاده‌های مرتبط کننده هفت منطقه مسدود شده‌اند،‌به دام افتاده‌اند و ارتش ژاپن برای رساندن غذا به مناطق محاصره شده از هلی‌کوپترها کمک گرفته است.

درحال حاضر تعداد قربانیان این سیلاب شدید در بخشهای شمالی ژاپن در منطقه کیوشو 26 نفر اعلام شده و 6 نفر نیز در منطقه کوماموتو،‌اویتا و فوکووکا مفقود اعلام شده‌اند. بیشتر این قربانیان مسن بوده‌اند.

در منطقه کیوتو واقع در غرب ژاپن بیش از 100 خانه در جریان سیلاب شدید غرق شده‌اند. آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد شدیدترین بخش سیلاب به پایان رسیده اما انتظار می‌رود روز دوشنبه بارش باران در برخی مناطق شدت بگیرد.

کد خبر 177649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز