همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: با وجود اهمیت ورزش برای سلامت جسمی و روحی، امروز فشارهای اقتصادی و مشکلات مختلف موجب شده تا این موضوع خیلی در سبد خانوار قرار نگیرد اما شهرداری تلاش دارد تا ورزش را به صورت ارزان قیمت و قابل دسترس برای همه اقشار جامعه و به ویژه افراد محروم فراهم کند.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح خانه کشتی پهلوان منصور برزگر که با حضور تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از ورزشکاران برگزار شد افزود: خدا را شاکرم که امروز مجموعه مدیریت شهری این توفیق را پیدا کرد که از یکی از چهره‌های خدوم، برجسته و پهلوان کشور در حضور خودش قدردانی کند.

وی با بیان اینکه قدردانی و تجلیل از بزرگان در هر عرصه‌ای شرط عقل و جوانمردی است گفت: اگر امروز در جامعه به جوانان الگوهای خوبی را نشان داده و معرفی کنیم بزرگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه، شهر و محل نیز می‌تواند شکل گیرد.

شهردار تهران اظهار داشت: ورزش و به ویژه رشته کشتی ریشه در فرهنگ این سرزمین دارد و بزرگان این رشته را بیشتر به پهلوانی می‌شناسیم تا به قهرمانی؛ چرا که قهرمانی از گود به دست می‌آید و پهلوانی از جوانمردی، گذشت، ایثارگری و مبارزه با نفس، و این هاست که جامعه را زنده نگه می‌دارد.

قالیباف خطاب به استاد برزگر گفت: به عنوان یک خدمتگزار از زحمات بیش از ۵۰ ساله شما که برای افتخار این ملت و اهتزاز پرچم ایران اسلامی تلاش کردید تشکر می‌کنم و امیدوارم همیشه با استادی خود در این مکان جوانان بیشتری را تربیت کنید.

وی در ادامه تصریح کرد: در مجموعه مدیریت شهری و در شورای شهر باور داریم که در کنار فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهر، توجه به سلامت روحی و جسمی شهروندان اهمیت دارد و بر فرهنگسازی این موضوع تلاش داریم و معتقدیم شهرداری پیش از آنکه سازمانی خدماتی باشد نهادی اجتماعی است.

قالیباف افزود: هر فعالیت کالبدی در شهر خروجی‌اش باید در بعد سلامت جسمی، روحی و روانی شهروندان تاثیر داشته باشد و اگر جامعه از نظر روحی و جسمی افسرده باشد به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

شهردار تهران ادامه داد: هر دگرگونی در حوزه کالبدی شهر باید منجر به دگرگونی در انسان‌ها و شهروندان شهر باشد و در این صورت است که کار درستی انجام شده و با این نگاه مسایل فرهنگی و اجتماعی همواره دغدغه این دوره مدیریت شهری بوده است.

قالیباف افزود: با وجود اهمیت ورزش برای سلامت جسمی و روحی، امروز فشارهای اقتصادی و مشکلات مختلف موجب شده تا این موضوع خیلی در سبد خانوار قرار نگیرد اما شهرداری تلاش دارد تا ورزش را به صورت ارزان قیمت و قابل دسترس برای همه اقشار جامعه و به ویژه افراد محروم فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه بنا به نظر مردم و متخصصان، شهرداری گام‌های قابل قبولی در این عرصه برداشته است گفت: بیش از ۳۰ سالن ورزشی که برخی از این سالن‌ها متروکه شده بودند بازسازی شد و خانه‌های کشتی، سالن‌های ورزشی به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار گرفت.

قالیباف با تاکید براینکه ورزش در کنار سلامت جسمانی تاثیر جدی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد افزود: روزی که در عرصه نیروی انتظامی خدمت می‌کردم شاهد آسیب‌های مختلفی بودم و می‌دیدم که چطور بچه‌های سالم و بی‌گناه در محیط‌های آسیب پذیر شهری آسیب می‌بینند و از دست جامعه و خانواده می‌روند و بار‌ها در زندگی‌های مختلف دیدم که خانواده‌ها که امیدشان فرزندانشان هستند چطور به جایی رسیده‌اند که گاهی آرزوی مرگ خود و فرزندشان را به خاطر سرشکستگی‌های ناشی از آسیب‌های اجتماعی دارند.

شهردار تهران افزود: حتما در این اتفاق من به عنوان شهردار مقصر هستم و معتقدم اگر من محیط مناسبی فراهم می‌کردم، شاید این اتفاقات بد نمی‌افتاد.

وی در ادامه گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند که افراد آنقدر که شبیه جامعه هستند شبیه خانواده خود نیستند و این یعنی آنقدر که جامعه در تربیت انسان‌ها اثر دارد، خانواده‌ها تاثیری ندارند پس ما در مقابل همه جامعه مسوولیم و خدا را شاکریم که ده‌ها نقطه از شهر که در همین چندسال پیش مرکز تولید نا‌امنی، فساد و آسیب بود امروز محل پرورش، تربیت، ورزش و سلامت جسمی و روحی فرزندان شهر شده است.

قالیباف با تاکید بر ضرورت و اهمیت ورزش همگانی گفت: هدف ما خیلی ورزش قهرمانی نیست، هدف آن است که ورزش به عنوان ضرورت و سلامت جسمی برای همه آحاد جامعه باشد؛ حتما وقتی در شهری بالغ بر ۷۰۰ زمین چمن باشد آثارش را چند سال بعد در تیم ملی می‌بینیم و پایه‌های پهلوانی از همینجا شروع می‌شود.

وی افزود: در این راستا بیش از ۲۰ خانه کشتی ساخته شده که حتما آثار آن را نیز در تیم ملی خواهیم دید و از این روست که اولویت ما ورزش همگانی و سلامت جسمی است.

شهردار تهران در ادامه اظهار داشت: موضوع ورزش آنقدر در دنیا مهم شده است تا جایی که ورزش و اقتصاد نیز به هم گره خورده و آثار پیشرفت اقتصادی کشور‌ها را در حوزه ورزش هم می‌بینیم و ورزش امروز جزو لازمه زندگی در کلانشهر‌ها شده است.

قالیباف اظهار امیدواری کرد تا با حضور اساتید و همه پهلوانان ما نیز به عنوان خدمتگزار جامعه تلاش کنیم تا جامعه‌ای همیشه شاداب و عاقبت به خیر داشته باشیم.

در پایان این مراسم، شهردار تهران از پهلوان منصور برزگر و تنی چند از پهلوانان رشته کشتی قدردانی کرد.

همچنین بعد از این مراسم، دکتر قالیباف با حضور در پروژه تملک، آزادسازی و تکمیل خیابان دربند، این خیابان را افتتاح کرد.

کد خبر 177464
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز