یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز دامداری در انگلیس نوعی غیر‌متعارف از فناوری را عرضه خدمات به مشتریان به کار گرفته و بر روی بدن گاو‌هایش بارکدهای دیجیتال حک کرده‌است.

گاو

ایده اصلی استفاده از بارکد‌های دیجیتال در این دامداری که در مزرعه ساوثفیلدز در لیسسترشایر واقع شده،‌ ارائه اطلاعات بیشتر درباره زندگی روزانه گاوهای این دامداری و کلا حرفه دامداری به مشتریان محصولات لبنیاتی این مرکز است.

عابرانی که از کنار این دامداری عبور می‌کنند می‌توانند با استفاده از اسمارت‌فون خود بارکد را اسکن کرده و به وب‌سایتی وصل شوند که حاوی اطلاعات روزانه درباره 100 گاو شیرده این دامداری است. با این کار فرد مستقیما به سایت www.thisisdairyfarming.com وصل شده و اطلاعات مربوط به گاوها و زندگی روزانه آنها را دریافت می‌کند.

گاو

این بارکد‌های آزمایشی به واسطه انجمن دامداران DairyCo ارائه و برای اولین بار مورد آزمایش قرار گرفته است. بارکد‌ها با استفاده از الگو و رنگی خاص بر روی بدن گاوها پاشیده می‌شوند و در پایان هر روز می‌توان این بارکد‌ها را شستشو داده و پاک کرد.

وب‌سایت thisisdairyfarming توسط دامداران و به منظور آشنایی مردم منطقه با کار دامداری ساخته شده‌است. این طرح ابتکاری برای آشنایی بیشتر بریتانیایی‌ها که سالانه میلیاردها لیتر شیر مصرف می‌کنند با حرفه دامداری در نوع خود اولین به شمار می‌رود.

کد خبر 177457
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز