شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان معتقدند کوچکترین تغییرات در کف دست، ناخن‌ها و انگشتان نشان از وجود مشکلی در سیستم سلامت فرد است.

hand

دست‌های انسان و بخش‌های مختلف آن از جمله انگشتان و ناخن به عنوان بارومتر سلامتی عمل می‌کند و کوچکترین تغییرات در آن‌ها می‌تواند حاکی از وجود مشکلی در سلامتی باشد.

به گزارش ایسنا، رنگ ناخن‌ها باید مایل به صورتی باشد. اگر به رنگ زرد مایل به سبز دیده شود به احتمال زیاد فرد به عفونت‌های قارچی مبتلا شده است. همچنین ناخن‌ زردرنگ می‌تواند حاکی از وجود مشکلی در شش‌ها باشد. در صورتی که سطح ناخن شما به صورت قاشقی باشد و حالت فرورفتگی داشته باشد نشانه‌ای از کمبود آهن و کم‌خونی است.

moreچطور خطر کم‌خونی را کاهش دهیم؟

لرزش دست یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه شود. دست بیشتر افراد ممکن است دارای لرزش باشد اما اگر مقدار لرزش‌ها به میزان قابل توجهی رسید اولین علایم ابتلا به بیماری پارکینسون است که سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
خشک بودن پوست دستان نیز می‌تواند نشانه‌ای از کمبود کار غده تیروئید باشد که باعث می‌شود پوست رطوبت خود را از دست بدهد. همچنین از دیگر عوامل آن می‌توان به حساسیت به مواد شوینده و آرایشی اشاره کرد.

تعریق کف دست نیز باید جدی گرفته شود. در مواقع استرس و عصبانیت احتمال دارد کف دستان عرق کند اما اگر این مشکل در بیشتر اوقات هم دیده شود وجود اختلال در غده تیروئید را نشان می‌دهد. تیروئید پرکار موجب می‌شود میزان متابولیسم افزایش یابد و به این معنی است که بدن کالری بیشتری می‌سوزاند و با بالا رفتن دمای بدن فرد عرق می‌کند.

 

کد خبر 177322
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز