همشهری آنلاین: دهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان پسر علوم پزشکی با افزایش 35درصد مشارکت دانشجویان در روزهای 9 تا 17 شهریورماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سیدجعفر طباطبایی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نشست خبری این دوره از المپیاد با اشاره به این نکته که ورزش زیر مجموعه فرهنگ است، گفت: ورزش می تواند با آموزه های دینی جهت دهی شود و ما در این دوره از مسابقات با شعار "ورزش، جوانمردی و سرمایه ملی" به این مقوله توجه کردیم.

وی افزود: تخصیص اعتبار به ورزش دانشگاهی را هزینه نمی دانیم چرا که معتقدیم در نظام سلامت، تامین سلامت جسمی، روحی و روانی برعهده وزارت بهداشت است و ورزش در این میان نقش مهمی دارد و به سرمایه تبدیل می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درباره تسهیلاتی که به دانشجویان برگزیده داده می شود، گفت: ما در دانشگاه علوم پزشکی تبریز دفتری به صورت مشترک میان معاونتهای مرتبط با استعدادهای درخشان تشکیل داده ایم که در آن مدال آوران در سطوح مختلف می توانند از تسهیلات رایگان استفاده کنند.

حجت الاسلام طباطبایی اضافه کرد: امسال دو اقدام ویژه برای المپیاد در نظر گرفتیم. تهیه سرود خاص برای المپیادهای فرهنگی، ورزشی و هنری وزارت بهداشت و اعطای جام اخلاق به تیمی که بیشترین اخلاق را در مسابقات رعایت کرده، از جمله این دو اقدام است.

دکتر بهزاد تدین مسئول امور رفاهی و تربیت بدنی وزارت بهداشت درباره دهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان پسر گفت: این دوره از المپیاد در روزهای 9 تا 17 شهریورماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می شود و 20 هزار دانشجوی پسر در مرحله دانشگاهی به رقابت پرداختند و در نهایت 2 هزار و 628 ورزشکار و مربی در این دوره از المپیاد ورزشی حضور دارند.

تدین افزود: میزان مشارکت دانشجویان 35 درصد نسبت به گذشته افزایش داشته است. المپیاد در 10 رشته ورزشی برگزار می شود و رشته کاراته برای اولین بار به آن اضافه شده و در دو رشته دو و میدانی و شنا رکورد ورودی برای دانشجویان قرار داده شد.

کد خبر 176755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز