گروه اقتصادی: در روزگاری که دسترسی به آمارهای رسمی اقتصادی، حکم کیمیا را پیدا کرده است مسئولان دولتی همه‌ساله به بهانه انتشار گزارش جهانی سرمایه‌گذاری خارجی و جمهوری اسلامی ایران توسط سازمان سرمایه‌گذاری و توسعه ملل متحد(آنکتاد) دورهم نشسته و به تعریف و تمجید از روند جذب سرمایه‌گذاری خارجی می‌پردازند.

دیروز هم وزیر اقتصاد و معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به رشد 14درصدی سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در کشور طی سال گذشته، به تکرار گفته‌ها و وعده‌ها روی آوردند اما نگفتند رشد اقتصادی ایران در سالی که گذشت چه میزان برآورد شده است؟
به گزارش همشهری، سیدشمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دیروز باردیگر بر جایگاه 17ایران در اقتصاد جهانی تأکید و اظهار کرد:

امسال نیز شاهد رشد دورقمی جذب سرمایه‌گذاری خارجی هستیم و آمارهای منتشر شده حکایت از آن دارد که در سال گذشته موفق شدیم بالغ بر 4100میلیون دلار سرمایه خارجی جذب کنیم. او در همایش گزارش جهانی سرمایه‌گذاری خارجی و ایران افزود: در عرض چهارسال حجم سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده‌مان دو برابر شده و همین موضوع سبب‌شده که ما در خاورمیانه به موقعیت سوم دست پیدا کنیم.

سخنگوی اقتصادی دولت با تأکید بر اینکه رشد سرمایه‌گذاری خارجی باید در کنار ظرفیت‌های کشور دیده شود و نپنداریم که به‌صورت تافته جدابافته شکل گرفته است گفت: با مشاهده گزارش‌های بانک جهانی می‌بینیم ایران از لحاظ شاخص تولید ناخالص، جایگاه هفدهم را دارد و با توجه به این شاخص، ایران بالاتر از اقتصادهایی چون استرالیا، هلند و آفریقای جنوبی است.

کد خبر 176700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز