همشهری آنلاین: لیلی گلستان از درگذشت مادرش فخری گلستان خبر داد و تاکید کرد که مراسم تدفین فخری گلستان به صورت خصوصی و خانوادگی برگزار خواهد شد.

هنرمند سفالگر

به گزارش ایلنا، مدیر گالری گلستان با اشاره به مطلب فوق افزود: بنابر وصیت مادرم قرار است مراسم کوچکی را به صورت خصوصی برگزار کنیم.

وی افزود: ایشان یک ماه و نیم در بیمارستان بستری بودند، یک ماه پیش به منزل بردیم که روز گذشته نیز در منزل خودشان فوت کردند.

گلستان درباره زمان تدفین فخری گلستان زمان مشخصی را اعلام نکرد و گفت: زمان تدفین ایشان هنوز مشخص نیست اما پیکرشان را در قطعه هنرمندان به خاک می سپاریم.

لیلی گلستان در مورد آثار مادرش که وی باقی مانده است گفت: به دلیل این که آثار ایشان با استقبال خوب مخاطبان مواجه بوده و هر وقت نمایشگاهی از ایشان برپا شد همه آثارشان به فروش رفت قبل از هر نمایشگاه بهترین آثارش را برمی داشتم.

در حال حاضر کلکسیونی از آثار ایشان را در اختیار دارم.

وی در ادامه به احتمال برگزاری نمایشگاهی از آثار فخری گلستان در گالری خود خبر داد و گفت: شاید از این آثاری که در دست دارم نمایشگاهی برپا کنم.

فخری گلستان، در سال 1304 به دنیا آمد در سن 17 سالگی با پسرعموی خود ابراهیم گلستان، هنرمند و نویسنده مشهور ایرانی ازدواج کرد.

او در سن 50 سالگی به صورت خودآموخته به هنر سفالگری روی آورد و طی چند سال گذشته نمایشگاههای متعددی از آثار وی در گالری گلستان برپا شده است.

 

کد خبر 176501

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز