همشهری آنلاین: فدرر با حذف جوکوویچ فینالیست شد و یک بریتانیایی هم بعد از 74 سال به فینال رسید.

federer

بالاخره پس از 74 سال دوباره یک بریتانیایی به فینال معتبرترین تورنمنت تنیس جهان در وطن خود راه یافت. اندی مورای اسکاتلندی در دیدار نیمه نهایی این رقابت‌ها "جو-وینفرید تسونگا" را مغلوب کرد و راهی فینال شد. آخرین بار در سال 1938 "بانی آستین" به این مهم دست پیدا کرده بود.

مورای 25 ساله روز جمعه (16 تیر) در مرحله نیمه نهایی با تسونگای فرانسوی روبرو شد و توانست با نتایج 6 بر 3، 6 بر 4، 3 بر 6 و 7 بر 5 بر وی غلبه کند و حالا در صورت قهرمانی وی، این اولین قهرمانی یک بریتانیایی پس از قهرمانی "فرد پری" در سال 1936 خواهد شد.

بدین ترتیب مورای که مربی‌گر‌ی‌اش را ایوان لندل، اسطوره سابق تنیس جهان عهده‌دار است،‌ برای چهارمین بار به دیدار نهایی یک گرند اسلم راه پیدا کرده است. وی در سه فینال قبلی مغلوب شده است: سال 2011 در تنیس آزاد استرالیا مقابل جوکوویچ، سال 2008 در تنیس آزاد آمریکا و نیز سال 2010 تنیس آزاد استرالیا، هردو در برابر فدرر.

اندی مورای

اما در دیدار دیگر نیمه نهایی ویمبلدون امسال، روجر فدرر سوئیسی در مقابل مدافع عنوان قهرمانی و مرد شماره یک تنیس جهان قرار گرفت. این تنیسور 30 ساله روز جمعه با نتایج 6 بر 3، 3 بر 6، 6 بر 4 و 6 بر 3 به پیروزی رسید و حالا در صورت برتری در فینال این رقابت‌ها، با هفت قهرمانی به رکورد "پت سمپراس" رسیده و برای اولین بار پس از مه 2010 دوباره مرد اول تنیس جهان در رنکینگ جهانی خواهد شد.

 

کد خبر 176441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز