دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

پزشکان، آب مروارید را پیدایش نواحی تار در عدسی شفاف چشم معرفی می‌کنند؛ بیماری‌ای که طبق تحقیقات حدود 20درصد از جمعیت جهان که بیشتر سالمند هستند را گرفتار می‌کند.

پیش‌تر پزشکان گمان می‌کردند که داشتن استعداد و بالا رفتن سن از علت‌های اصلی ابتلا به آب مروارید است، اما امروزه متوجه شده‌اند که آنچه باعث کدر شدن عدسی چشم می‌شود آسیب ناشی از فرایند شیمیایی اکسید شدن هنگام تغییر نوع بسیار واکنش پذیر اکسیژن در سلول‌های بیرونی است و برخی از عوامل مانند سیگارکشیدن خطر آسیب‌دیدگی این اکسید شدن را گاهی تا چند درصد بالاتر می‌برد.

درمان اصلی آب مروارید، عمل جراحی است اما طب گیاهی نیز برای درامان ماندن از این بیماری پیشنهاد‌هایی دارد. یکی از روش‌های خوب برای استفاده از سبزیجات محافظ چشم و محافظت از ابتلا به آب مروارید معجونی از کاروتنوئید‌هاست. ترکیب دو فنجان کدو مسمایی، دو فنجان خرد کرده برش‌های پرتقال، 1.5فنجان آب گریپ‌فروت تو سرخ، یک فنجان هویج خرد کرده، یک فنجان سیب‌زمینی شیرین خرد کرده، دو قاشق مربا خوری پوست پرتقال رنده شده به اضافه یک قاشق گرد نارگیل، کمی شکر، نمک و زردچوبه که به‌مدت 20دقیقه جوشانده شوند تا نرم شدن و بعد پوره کردن آنها و خوردن روزانه شش بار از این معجون از توصیه‌های برخی از طبیعت درمانگران است.

تأثیر هویج روی بینایی چشم به‌خاطر خواص درمانی آن همچنان مورد تأیید متخصصان است. کاروتنوئید موجود در هویج تأثیر چشمگیری در کاهش خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آب مروارید دارد و تأمین روزانه 50میلی گرم کاروتنوئید که مساوی با هفت عدد هویج متوسط است، یکی از توصیه‌های طب سنتی محسوب می‌شود. پیاز به‌عنوان یکی از منابع غنی از کوئر ستین، زردچوبه با خواص آنتی‌اکسیدانی معروفش و زنجبیل ازجمله دیگر توصیه‌ها و پیشنهادهای طبیعت‌درمانگران است. از نگاه متخصصان طبیعت درمانگر، اکلیل کوهی نیز به‌عنوان ماده‌ای که حداقل چهار ماده ضد‌ آب مروارید دارد، می‌تواند برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مفید باشد.

کد خبر 176033
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز