کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی 30تیرماه در شرایطی به تهران بازمی‌گردد که با حذف مسابقات جام حذفی، دغدغه‌های این مربی برای در اختیار داشتن ملی‌پوشان کاهش خواهد یافت.

کی‌روش در ماه‌های گذشته به‌دلیل نداشتن تمامی بازیکنانش در اردوی تیم ملی بارها نسبت به این موضوع اعتراض کرد. او معتقد بود که برای رسیدن به جام جهانی باید توجه بیشتری به تیم ملی شود و بدین‌ترتیب، فدراسیون فوتبال جام حذفی فصل 92-91 را از برنامه‌های فوتبال ایران حذف کرد. موضوعی که البته حاشیه‌هایی را هم برای مرد پرتغالی به‌وجود آورد و اتهامات بسیاری به او وارد شد.

آیت‌اللهی نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای صراحتا گفت که به‌دلیل درخواست کی‌روش جام حذفی برگزار نمی‌شود و برخی باشگاه‌ها نسبت به این مسئله موضعگیری کردند. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به طعنه گفته بود: «فدراسیون به‌خاطر یک اخم کی‌روش جام حذفی را تعطیل کرد.» و همین گفته عصبانیت کی‌روش را به همراه داشت. مرد پرتغالی نیز اعلام کرد که تعطیلی جام حذفی ارتباطی به او ندارد و تأکید کرد که اظهارات غیرواقعی به روح تیم ملی ضربه می‌زند. این بحث‌ها به قدری دامنه‌دار شد که روز گذشته عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد که کی‌روش درخواست صریحی برای برگزار نشدن جام حذفی نداشته است.

بهاروند، عضو هیأت رئیسه گفت: «در جلسه‌ هیأت رئیسه فدراسیون عنوان شد که کی‌روش دغدغه‌های زیادی نسبت به تیم ملی داشته و تمایل دارد به‌دلیل برگزاری اردوهای تیم ملی تغییراتی در برنامه رقابت‌های داخلی به‌وجود‌ آید. بعد از آن در جلسه مطرح شد که پیشنهاد سازمان لیگ برای کمتر کردن تراکم رقابت‌های داخلی، حذف جام حذفی است.» او اضافه کرد: «بنده شخصا نشنیدم که کی‌روش به‌طور مستقیم پیشنهاد برگزار نشدن جام حذفی را داده باشد، تنها گفته شد او می‌خواهد فرصت بیشتری برای برگزاری اردوهای تیم ملی در اختیار داشته باشد.

حالا اگر سرمربی تیم ملی در جلسه‌ای که با سازمان لیگ داشته چنین درخواستی را مطرح کرده یا نکرده ما از آن بی‌اطلاع هستیم. البته تصمیم به برگزار نکردن جام حذفی در شرایطی در هیأت رئیسه مصوب شد که قرار شد سازمان لیگ شرایط باشگاه‌ها را هم درنظر بگیرد، هرچند منافع تیم ملی در اولویت اصلی قرار دارد.» اما کاهش یکی از مسابقات داخلی و بزرگ فوتبال ایران به سود کی‌روش خواهد بود. مردی که حالا فرصت بیشتری در اختیار دارد تا تیم ملی را به مرحله نهایی جام جهانی 2014 برزیل برساند.

اردو در مرداد

کارلوس کی‌روش به همراه دستیارانش به موازات برگزاری هفته نخست لیگ دوازدهم به تهران سفر می‌کنند تا بازیکنان لیگ را زیرنظر بگیرند. بدین‌ترتیب، برنامه‌های مرد پرتغالی برای مسابقه با لبنان از همین زمان شروع می‌شود. کارلوس کی‌روش درنظر دارد طی روزهای 19تا 25مردادماه ملی‌پوشان را به اردو ببرد و البته او درخواست کرده که تیم ملی روز 25مرداد یک مسابقه دوستانه داشته باشد.

فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته حریف تدارکاتی تیم ملی را مشخص کند و البته برگزاری این مسابقه هنوز قطعی نشده است. تیم ملی بعد از این اردو و قبل از بازی با لبنان نیز اردوی دیگری برگزار خواهد کرد که کارلوس کی‌روش زمان دقیق آن را مشخص نکرده است. تیم ملی 21شهریورماه سومین مسابقه خود را در مقدماتی جام جهانی مقابل لبنان برگزار می‌کند. مسابقه‌ای در زمین حریف برگزار می‎شود و مرد پرتغالی در اندیشه پیروزی در بیروت است.

تیم ملی در دو مسابقه قبلی در شرایطی یک پیروزی و یک تساوی به‌دست آورده که به نحوه بازی تیم ملی انتقادهایی شده است. مردان کی‌روش در دقیقه آخر مسابقه با ازبکستان یک گل به این تیم زدند و در ورزشگاه آزادی نتوانستند به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل مقابل قطر دست یابند.

چالش با بنتو

کارلوس کی‌روش 23خرداد و بعد از بازی تیم ملی مقابل قطر تهران را ترک کرد تا به کشورش بازگردد. او در این مدت مسابقه‌های یورو 2012 را تماشا کرده و در رسانه‌های پرتغال درباره یورو و به‌خصوص تیم ملی پرتغال اظهارنظر کرده است. او یکی از مخالفان سرسخت بنتو، سرمربی فعلی پرتغال به‌حساب می‌آید و در شرایطی که پرتغال در یورو عملکرد قابل‌قبولی داشت، به انتقاد از این مربی پرداخت.

کد خبر 175890
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز