یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

کرمانشاه - محمد خادمی: شهرستان قصرشیرین به‌عنوان غربی‌ترین شهرستان کشور تنها یک بیمارستان دارد .

بیمارستان - قصرشیرین

 15سال پیش با 96 تختخواب و بخش‌هایی شامل اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه و تخت‌های CPR راه‌اندازی شد، اما این روزها با نبود پزشک متخصص تا حدودی کارایی خود را از دست داده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهرقصرشیرین در این‌باره می‌گوید: بیمارستان حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) به‌عنوان تنها بیمارستان این شهر پزشک متخصص ندارد و این امر موجب مشکلاتی برای شهروندان شده است. علی صحرایی می‌افزاید: اگر هر یک از شهروندان قصر شیرینی نیازمند پزشک متخصص باشد، باید با آمبولانس به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی منطقه انتقال پیدا کند که هزینه آمبولانس نیز حدود 45هزار تومان می‌شود.

این در حالی است که بیشتر مردم این شهر کشاورز و کارگر هستند و توان پرداخت این نوع هزینه‌ها را ندارند. وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره اینکه آیا از زمان افتتاح این بیمارستان با نبود پزشک متخصص مواجه بوده‌اید، می‌گوید: در گذشته خیران بومی هزینه پرداخت حضور پزشک متخصص در این مرکز را پرداخت می‌کردند اما بعد از اینکه هزینه حضور پزشک از سوی خیران تأمین نشد، پزشک متخصص دیگری در این بیمارستان مشغول به کار نشده است. نایب‌رئیس شورای شهر قصرشیرین یادآور می‌شود: اگر یکی از بانوان این منطقه بخواهد زایمان کند باید به بیمارستان‌های دیگر استان کرمانشاه برود، درحالی‌که اتاق عمل زایمان در این بیمارستان طراحی شده است و تنها به‌دلیل نبود دکتر متخصص باید به شهرهای دیگر سفر کند. صحرایی تصریح می‌کند: به تازگی بعد از اعتراض تعداد زیادی از شهروندان و مسئولان شهر، مسئولان بهداشتی استان به این نتیجه رسیدند که حداقل برای چند روز در هفته در بیمارستان حضرت ابوالفضل پزشک متخصص مستقر کنند که البته ما به‌عنوان نماینده مردم در شورای شهر، هنوز شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم.

وی می‌گوید: این شهرستان 25هزار نفر جمعیت دارد. فاصله این شهر با مرز عراق کمتر از فاصله تا مرکز استان کرمانشاه است، به همین دلیل مسئولان باید توجه بیشتری به این شهرستان مرزی داشته باشند. عضو شورای شهر قصرشیرین می‌افزاید: دو خانه بهداشت نیز در این شهرستان مشغول به کار است که این مراکز نیز در حد معمولی مشکل درمانی شهروندان این منطقه را برطرف می‌کنند اما کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات از شهر‌های گوناگون کشور برای عزیمت به عراق از شهرستان قصرشیرین عبور می‌کنند، همچنین روزانه هزاران نفر در جاده‌های این شهرستان برای رسیدن به بازار‌های مرزی رفت‌وآمد می‌کنندکه در این خصوص اگر خدای نکرده حوادث جاده‌ای پیش بیاید، بیمارستان شهر قصرشیرین جوابگوی مصدومان نیست.

تلاش مکرر خبرنگار ما برای گفت‌وگو با علی کریمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین جهت اطلاع از برنامه‌های شبکه بهداشتی استان و همچنین پاسخ وی به مشکلات مطرح شده، بی‌نتیجه ماند. مسئولان روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز حاضر به گفت‌وگو با خبرنگار ما نشدند. با این حال صفحه ایران روزنامه همشهری آماده درج توضیحات مسئولان ذی‌ربط در این زمینه است.

کد خبر 175762

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز