همشهری‌آنلاین: یکی از دو تبعه ایرانی‌ که به اتهام تلاش‌ برای انجام حملاتی انفجاری در کنیا بازداشت شده‌اند در دادگاه تاکید کرد در مدت بازداشت خود توسط ماموران رژیم صهیونیستی بازجویی و شکنجه شده است.

کنیا

ایسنا نوشت: آسوشیتدپرس گزارش داد: دو تبعه ایرانی هفته گذشته با اتهام حمل 15 کیلوگرم مواد منفجره در کنیا بازداشت شده‌اند. بر اساس این گزارش، محمد در دادگاه گفته است که هر دو فرد بازداشت شده توسط ماموران رژیم صهیونیستی بازجویی شده‌اند.

او همچنین اعلام کرد که در زمان بازداشت در کنیا شکنجه شده‌اند. محمد افزود که در زمان بازداشت برای مدتی طولانی از غذا محروم و مجبور شده است فقط با یک ژاکت روی زمین سیمانی بخوابد.

دانیل موسانگی، نماینده پلیس اظهارت وی مبنی بر شکنجه شدن را تکذیب کرده است، اما پل بیووت، قاضی دادگاه این اتهامات را جدی خوانده و دستور انجام تحقیقات در این‌ باره را صادر کرده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، «چندین اقامتگاه تفریحی واقع در سواحل کنیا به شهروندان اسراییلی تعلق دارد.»

یاکی لوپز، معاون سفیر رژیم صهیونیستی در کنیا به آسوشیتدپرس گفت که کل این مساله موضوع داخلی کنیا است و در این باره اظهار نظر بیشتری نکرد و نگفت که ماموران صهیونیست در این جریان حضور داشته‌اند یا خیر.

وکلای حقوق بشری می‌گویند که بازجویی از متهمان توسط ماموران امنیتی خارجی در کنیا مغایر با قانون اساسی است؛ مگر اینکه متهمین با اتهام‌هاتی از سوی آن کشور خارجی روبرو باشند.

روز چهارشنبه دیوید کایریمی، وکیل دو متهم استدلال کرد که این دو فرد سرمایه‌گذار هستند و بازداشت‌شان به روابط کنیا - ایران صدمه می‌زند، اما بیووت این استدلال را رد کرد و به دامنه اتهامات وارده اشاره کرد.

موسانگی، نماینده پلیس کنیا در اظهاراتی نامرتبط مدعی است که امکان فرار این دو فرد در صورت آزادی از بازداشت وجود دارد.

 

کد خبر 175546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز