گروه شهری: تا پیش از شروع مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید ناوگان اتوبوسرانی و مترو تقویت خواهند شد.

سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه از هم‌اکنون اقدامات لازم جهت آماده‌سازی‌ و افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای استقبال از مهرماه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تا پیش از مهرماه فاز نخست خط پنج اتوبوس‌های تندرو به بهره‌برداری رسمی می‌رسد و سری جدیدی از اتوبوس‌های دوکابین وارد ناوگان خواهد شد، ضمن اینکه خط چهار متروی تهران نیز تکمیل و تعداد زیادی واگن جدید فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی در توضیح دیگر اقدامات در دست انجام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به‌منظور آمادگی برای کنترل ترافیک و افزایش سفرهای مهر‌ماه امسال گفت: ایمن‌سازی‌ معابر، شناسایی نقاط بحرانی ترافیک، افزایش بهره‌وری ناوگان و استفاده از سیستم‌های هوشمند اعمال مقررات ترافیکی ازجمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است. وی تصریح کرد: با توجه به پیش رو بودن‌ماه مبارک رمضان، دستورالعمل‌های لازم جهت خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان ابلاغ شده است تا به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک عصرگاهی، ناوگان حمل‌ونقل عمومی بتواند با تمام ظرفیت و توان به مردم خدمات‌رسانی کند.

تشکری ادامه داد: همچنین طی‌ماه رمضان با توجه به خلوت بودن خیابان‌ها طی روز، اقدامات لازم جهت آماده‌سازی‌ معابر و ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای استقبال از سفرهای مهرماه صورت خواهد گرفت.

ورود 700دستگاه اتوبوس جدید

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز توضیح داد: امسال قرارداد خرید تعداد زیادی اتوبوس جدید منعقد شده و تا پایان سال حداقل 700دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان خواهد شد.پیمان سنندجی اظهار کرد: در فاز اول و ابتدای امسال 25دستگاه اتوبوس تحویل شد و فاز دوم نیز که شامل 20دستگاه است تحویل گمرک شده و به‌زودی وارد خطوط خواهد شد.
سنندجی ادامه داد: با ورود سری جدید اتوبوس‌های دوکابین، می‌توانیم ارتقای کیفیت ناوگان، ارتقای سطح خدمات‌رسانی و زمانبندی حرکت ناوگان را بیش از پیش محقق کنیم.

سنندجی همچنین در مورد احداث خطوط جدید اتوبوس‌های تندرو گفت: احداث خط هشت و پنج اتوبوس‌های تندرو در دستور کار امسال قرار گرفته است که در تلاشیم فاز نخست خط پنج این سامانه را تا پیش از مهرماه محقق کنیم اما خط هشت اتوبوس‌های تندرو در نیمه دوم سال اجرایی خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: خط هشت سامانه اتوبوس‌های تندرو حدفاصل خاوران تا پایانه جنوب احداث خواهد شد تا گامی دیگر به سمت تکمیل سامانه اتوبوس‌های تندرو برداشته شود.

کد خبر 175491
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز