همشهری آنلاین: در حالی که حدود یک ماه پیش قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو از عرضه دنا در سال آینده خبر داده بود مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه این خودرو تا پایان امسال خبر داده است.

 

ایسنا نوشت: جواد نجم‌الدین اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات مربوط به تولید خودرو دنا طبق برنامه پیش‌بینی شده در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در انتهای سال جاری خطوط تولید انبوه این خودرو به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: دنا یک محصول تکامل یافته ایرانی از نوع خودرو سمند بوده و در کلاس D تولید خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: طراحی دنا کاملا داخلی بوده و پس از رانا، به عنوان دومین دستاورد ایران خودرو در سال تولید ملی ارائه خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر تولید رانا نیز طبق برنامه در حال انجام است؛ ضمن‌ آن‌که برای تولید این محصول در سایت‌های داخلی ایران خودرو و سایت‌های بلاروس، آذربایجان، مصر، سوریه، سنگال و ونزوئلا برنامه‌ریزی شده است.

نجم‌الدین تصریح کرد: صادرات این محصول به منطقه غرب آسیا، خاورمیانه، روسیه، حوزه کشورهای مشترک المنافع، غرب آفریقا، آمریکای جنوبی، شمال آفریقا و حوزه خلیج فارس صورت خواهد گرفت.

کد خبر 175314
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز