همشهری آنلاین- ندا شریف: از نمک در باغ و باغ‌داری، آشپزخانه و حمام استفاده و کارهای خود را راحت‌تر کنید.

1- جلوگیری از رشد علف‌های هرز

علف‌های هرزی که در مسیر رفت و آمد شما هستند را با استفاده از نمک از بین ببرید. 1 پیمانه نمک را با 2 پیمانه آب‌جوش مخلوط کنید و مستقیم روی آن‌ها بریزید یا مقداری نمک مستقیم روی علف‌های رشد یافته بین درز موزاییک یا سنگفرش ریخته و مقداری آب روی آن پاشیده یا تا آمدن باران صبر کنید.

2- از بین بردن حلزون‌ها


حلزون‌های باغ را با ریختن آب‌نمک از بین ببرید.

3- تمیز کردن گلدان‌ها

برای تمیز کردن گلدان‌های باغ حتما لازم نیست به آب دسترسی داشته باشید یا اطراف خود را گل‌آلود کنید. مقدار کمی نمک روی گلدان یا جای قرار دادن گلدان‌ها بپاشید و یک برس سفت روی آن بکشید.

4- باز کردن مسیر آب

آبراه‌های گرفته حمام و وان در اثر ریختن مو و شامپو را با استفاده از 1 پیمانه نمک، 1 پیمانه جوش‌شیرین و ½ پیمانه سرکه سفید باز کنید. 10 دقیقه صبر کنید. با ریختن 2 لیتر آب‌جوش، آب به‌راحتی عبور خواهد کرد.

5- تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی

لکه‌های زرد وان و سرویس‌های بهداشتی را با استفاده از مقدار مساوی از مخلوط نمک و تربانتین از بین ببرید. با استفاده از دستکش مخلوط را به سطح وان بمالید و سپس آبکشی نمایید. زدن تهویه در حین کار را فراموش نکنید.

6- ماساژ پوست

پوست خود را با استفاده از نمک ماساژ داده، به بهبود گردش خون و برداشته شدن سلول‌های مرده کمک کنید. بلافاصله بعد از حمام در حالی که هنوز پوستتان خیس است، با مقداری نمک خشک پوست را ماساژ دهید. می‌توانید از نمک معمولی یا کریستال‌های درشت‌تر نمک دریا استفاده کنید.

7- رفع شوره سر


قبل از زدن شامپو، مقداری نمک معمولی روی موهای خشک خود بریزید. پوست سر را با آن ماساژ دهید و به رفع پوسته‌پوسته‌های خشک سر کمک کنید.

8- لطافت پوست

حتما در مورد نمک حمام و خاصیت درمانی آن شنیده‌اید. این کریستال‌های رنگی و معطر به لطافت پوست کمک می‌کنند. 1 پیمانه نمک را داخل آب وان حل کنید تا متوجه نرمی پوست خود شوید.

moreچطور با نمک‌های حمام خستگی را از تن به در کنیم؟

9- تمیز کردن قهوه‌جوش

در صورتی که طعم قهوه شما این روزها عوض و تلخ‌تر شده، قهوه‌جوش را از آب پر کنید و 4 قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید. بگذارید مراحل طبق معمول انجام شود. سپس تمام قسمت‌های قهوه‌جوش را با آب بشویید. این بار با درست کردن قهوه، طعم و عطر مورد علاقه خود را خواهید داشت.

10- از بین بردن تلخی قهوه جوشیده


در صورتی که قهوه شما در اثر زیاد جوشیدن تلخ شده است، به جای دور ریختن آن، کافیست مقدار خیلی کمی نمک به فنجان خود اضافه کنید و تلخی آن را از بین ببرید.

11- زدن تخم‌مرغ

اضافه کردن کمی نمک به خامه یا تخم‌مرغ باعث می‌شود آن‌ها تندتر زده شوند.

12- جمع کردن تخم‌مرغ

تخم‌مرغی که شکسته و روی زمین ریخته شده است، را به‌راحتی با پاشیدن مقداری نمک روی آن پاک کنید. نمک تخم‌مرغ را جمع کرده و می‌توانید بدون لیز خوردن با یک اسفنج یا دستمال کاغذی آن را تمیز کنید.

13- دهان‌شویه

از نمک به عنوان دهان‌شویه استفاده کنید. 1 قاشق چای‌خوری نمک و 1 قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را با ½ پیمانه آب مخلوط کنید و با غرغره کردن رنگ غذا و باقی‌مانده مواد شیرین دهان را از بین ببرید.

14- خاموش کردن آتش

از نمک برای خاموش کردن شعله‌های آتش استفاده کنید. همیشه مقداری نمک در دسترس داشته باشید و هرگز از آب استفاده نکنید. نمک همچنین زمانی که شعله‌های کباب‌پز شما خیلی شعله‌ور است نیز کارساز است. پاشیدن مقداری نمک روی ذغال، شعله‌های آتش را سرکوب کرده، بدون ایجاد دود مانند آب در سرد شدن آن موثر است.

http://www.rd.com

کد خبر 175005
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز